Vizuální identita buduje značku

Vizuální identita buduje značku

Vytvoření, a hlavně dodržování, vizuální identity je nesmírně důležité pro budování brandu. Vizuální identita zajistí, že lidé na první pohled poznají danou značku, když uvidí značkovou prodejnu, reklamu, webové stránky nebo produkty v obchodě.

Vizuální identita buduje značku

Pokud se podíváte na některou z předních světových značek v jakémkoli odvětví, nikdy se Vám nestane, že by grafické prvky nebyly v jednotném stylu a podle grafického manuálu. Vizuální identita zajistí, že lidé na první pohled poznají danou značku, když uvidí značkovou prodejnu, reklamu, webové stránky nebo produkty v obchodě. 

Hlavní prvky vizuální identity

Nejdůležitější prvky grafického vyjádření značky jsou logo a barevnost. Logo by mělo být jedinečné, snadno zapamatovatelné a vyjadřovat podstatu značky. Velkou roli potom hrají použité barvy nejen v logu, ale v celkovém vizuálním stylu. Barvy mají velkou psychologickou sílu a vyvolávají u lidí odlišné interakce. Rozhodně není moudré volit barvu podle sebe, která se líbí nejvíce Vám. Zároveň může barva tvořit zásadní identifikátor značky nebo produktů. Téměř nikdy se nepoužívá pouze jedna barva, ale kombinace 2-3 barev, které se vzájemně doplňují nebo vytváří odlišující prvek vůči konkurenci. 

Příklady nejčastěji používaných barev pro určitá odvětví:

  • Modrá: doprava, technologie, finančnictví, zdravotnictví
  • Červená: gastronomie, hotelnictví, zemědělství
  • Žlutá: gastronomie, energetika, domácnost
  • Fialová: finančnictví, zdravotnictví, technologie

Obaly a vizuální identita

Pokud vyrábíte produkty pro koncové zákazníky, je nesmírně důležité dodržovat vizuální identitu také při designu obalů. Pokud lidé při nakupování v obchodě rychle poznají, o jaký produkt nebo značku se jedná a uvidí svoji oblíbenou, rozhodovací proces obvykle hned ukončí a na konkurenční produkty se ani nepodívají. Přestože může být jiný produkt kvalitativně lepší, většina spotřebitelů raději sáhne po značce, kterou už zná. Unikátní vizuální identitu lze vytvořit nejen pomocí barevnosti, ale také například tvaru obalu. 

Grafický návrh a následná realizace pivní etikety pro pivovar Clock z Potštejna - Digitální agentura Lerstudio

Grafický manuál

Propagační materiály, design obalů nebo reklamní sdělení často nevytváří pouze jeden člověk, speciálně u středních a větších podniků, proto je zásadní mít vytvořený grafický manuál. Ten přesně definuje, jak mají jednotlivé prvky vypadat a jak s nimi pracovat. 

Co všechno by měl grafický manuál obsahovat se dozvíte v našem článku: Grafický manuál. Co obsahuje a proč ho mít.

Příklad profesionální vizuální identity společnosti Ikea.

Nezáleží na tom, jestli jste venku nebo uvnitř, vše je vyladěné do nejmenších detailů. Prodejna, navigační cedule, nákupní košíky nebo oblečení zaměstnanců. Vždy na první pohled poznáte, že se jedná o IKEU.

Vizuální identita firmy IKEA - Digitální agentura Lerstudio
Vizuální identita je základním kamenem pro další rozvoj komunikace se zákazníkem a vašeho firemního brandu jako takového
Připravíme grafický návrh propagačních předmětů, které pak pomůžeme přes naše partnery zrealizovat - Digitální agentura Lerstudio
Propagační materiál založený na firemní identitě, se kterou vám náš tým profesionálů z digitální agentury Lerstudio rád pomůže

Stejná pravidla platí také pro online komunikaci, webové stránky, reklamní bannery, sociální sítě nebo produktové katalogy. Vše co se týká značky Ikea nese stejné grafické prvky.

Webové stránky na míru optimalizované pro telefony, které vychází z předem definované firemní identity - Digitální agentura Lerstudio
Marketingová strategie, která komunikuje se zákazníky podtrhne správně zvolenou firemní identitu - Digitální agentura Lerstudio
Se správou sociálních sítí pro udržení zákazníka v aktuálním dění ve firmě Vám ráda pomůže Digitální agentura Lerstudio z Brna, Hradce Králové a Prahy
S nastavením a se zhotovením reklamy vám rádi pomůžeme - Lerstudio

Potřebujete vytvořit nebo sjednotit vizuální identitu?

Co si dál přečíst