Správná doba pro redesign webu závisí na mnoha faktorech, které nejsou závislé pouze na čase. Některé webové stránky vyžadují redesign po čtyřech letech a jiné každé 1-2 roky. Máme také případy, kdy webové stránky běží 8 let. Záleží na vývoji trhu, chování konkurence, trendech, firemní strategii, vizuální identitě a především na požadavcích Vašich zákazníků a cílového segmentu. Pokud ale máte webové stránky starší 5 let, rozhodně byste měli o redesignu uvažovat. Trendy v digitálním světě se rychle mění a zastaralý design nepůsobí na zákazníky důvěryhodně.
Tou správnou otázkou tedy je, proč dělat redesign webu?
Důvodů je mnoho, prvním a často jediným důvodem, který slyšíme od klientů je „současné webové stránky se mi nelíbí“. Při hlubším prozkoumání se potom dopracujeme až k „vypadá zastarale“ nebo „konkurence to má hezčí“.
V takových případech se jedná o značně subjektivní názory, které samozřejmě mohou být důvodem pro redesign, ale pokud se zaměříte pouze na vizuální stránku věci, může to negativně ovlivnit výkon webových stránek. Vždy si tedy nejdříve musíte ujasnit, proč chcete web redesignovat a čeho chcete docílit. Pokud se jedná o web, který je hlavním prodejním kanálem, nepovedeným redesignem můžete ohrozit úspěšnost celého projektu.
Důvody pro redesign webu:
- Web není responzivní
- Chybí důležité funkce a prvky
- Nedosahuje požadovaných výsledků
- Negativní reakce od zákazníků
- Změna firemní strategie
- Nová korporátní identita
- Nevyhovující administrace
- Změna preferencí zákazníků
- Získání výhody nad konkurencí
Redesign nebo nové webové stránky
Pokud se jedná o rozsáhlý redesign, je ve většině případů lepší opustit strukturu starého webu a vytvořit úplně nový. Obvykle je jednodušší, rychlejší a levnější vytvořit nový web než upravovat starý. Jelikož se technologie tvorby webů neustále vyvíjí, původní administrace (CMS) a technologie často neumožňují implementaci nových prvků. Přepsání původního kódu je pak komplikovanější a časově mnohem náročnější než začít znovu a využít nových technologií, které Vám zároveň přinesou řadu nových možností. Speciálně, pokud web není responzivní, tak o využití staré struktury ani neuvažujte.
Optimalizace webu
Pokud přemýšlíte o redesignu webových stránek z důvodu špatného výkonu, není to vždy správné řešení. Než se do čehokoliv pustíte, je nutné najít příčinu problému. Pokud máte málo návštěv webu, redesign Vám to nevyřeší. Vhodnější cestou je optimalizace pro vyhledávače neboli SEO či PPC reklama. Naopak, když máte návštěv hodně, ale málo objednávek, můžete přicházet o zákazníky během nákupního procesu. Redesign by byl v tu chvíli přehnaným řešením, pomohla by UX optimalizace (upravení struktury webu tak, aby vyhovoval uživatelům a snadno se na něm orientovali).
Audit a optimalizace webu
A jak to chodí u nás?
Kdo nás pravidelně sleduje, jistě si všiml, že naše webové stránky patří do skupiny, která vyžaduje redesign každé 1-2 roky. Abychom mohli našim klientům poskytovat kvalitní digitální služby, jdeme neustále s trendy designu i technologií. Když tedy chceme nabízet nové produkty, náš web je první na řadě. Vše na něm důkladně otestujeme a zjistíme možnosti nových technologií, abychom dokázali následně nabídnout našim klientům to nejlepší řešení.
Pokud se chcete dozvědět více, přečtěte si případovou studii o redesignu webu Ler studia, kde se dozvíte, co bylo naším důvodem a čeho jsme dosáhli.