Audit a optimalizace webu

Klesá Vám návštěvnost webových stránek nebo počet objednávek? Pokud Váš web nedosahuje takových výsledků, jakých by měl nebo se jeho výkonnost snížila, může to mít mnoho důvodů. Technologie, trendy i nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí a mění. Vaše webové stránky nesmí zůstat pozadu. Pomocí analýzy webu, dokážeme odhalit možné příčiny, které ohrožují Váš business.

Redesign Bruno Paul - Digitální a grafická agentura Lerstudio Hradec Králové, Pardubice
DataSentics - Digitální a grafická agentura Lerstudio Hradec Králové, Pardubice
Moje UHK - Digitální a grafická agentura Lerstudio Hradec Králové, Pardubice

UX a Ui Design

UX a UI řeší reálné i potencionální problémy, na které mohou návštěvníci Vašeho webu narazit. Výsledkem těchto slepých uliček může být, že sice máte velkou návštěvnost webu, ale zákazníci nevyplňují kontaktní formulář, nevolají nebo nedokončují objednávky. Cílem je vytvořit co nejpříjemnější a nejjednodušší prostředí a cestu vedoucí k nastaveným cílům. Díky vhodně nastavenému a optimalizovanému webu z pohledu UX snížíte počet okamžitých opuštění a zvýšíte počet dokončených objednávek. 

 

TechnologiE

Pokud nebude web správně technicky nastavený a optimalizovaný, Vaši zákazníci přejdou na konkurenční web ještě, než si cokoli prohlédnou nebo přečtou. Důvodem je nejčastěji pomalé načítání webu nebo špatné zobrazování na mobilních zařízeních. Na základě technické analýzy webu dokážeme navrhnout doporučení pro jeho optimalizaci. Veškerá snaha, vyladěná grafika a texty budou k ničemu, pokud se webové stránky nebudou načítat rychle a správně.

 

SEO audit

Vyhledávání na Googlu je pro většinu lidí často prvním místem, kde začnou rozvíjet svůj zájem o nějakou službu nebo produkt. Jelikož existují již milióny stránek a další vznikají každý den, je těžké se ve vyhledávání prosadit. Je tedy nutné specifikovat klíčová slova, která co nejpřesněji definují a případně odlišují Váš produkt, ale zároveň korespondují s uvažováním potencionálních zákazníku při vyhledávání.

Zjistíme, jak si vedete ve výsledcích vyhledávání, jak je na tom vaše konkurence a doporučíme postup pro případné vylepšení, aby měl Váš web šanci uspět a zobrazoval se ve vyhledávání co nejlépe. 

Zjistit více o SEO analýze a optimalizaci.

 

Jak poznám že potřebuju optimalizaci webu?

Můj web není vidět na Googlu (SEO, Technologie)

Investovali jste do webu hodně peněz, ale stále nejste vidět na Googlu? Tento problém trápí řadu majitelů webových stránek a důvodem je špatná optimalizace webu pro vyhledávače. Je možné, že jste sice investovali hodně peněz do vývoje webových stránek a grafiky, ale úplně opomněli obsahovou část, nadpisy, texty vstupních stránek a podobně. Vyhledávací roboty nezajímá, že máte nejkrásnější grafiku v zemi, ale jaká klíčová slova najde na Vašem webu, jestli odpovídají obsahu a jestli ho návštěvníci považují za užitečný.

Reakce zákazníků (UX,UI)

Může se Vám stát, že signály pro úpravu webu získáte od svých zákazníků, z emailové komunikace, telefonicky a podobně. Mohou to být dotazy jako: Máte to skladem? Kde je prodejna? Kam mám zadat slevový kód? nebo je cílem Vašeho webu vyplnění kontaktního formuláře, ale zákazníci Vám často volají? Tyto informace byste rozhodně neměli ignorovat.

Zobrazování na telefonu (Technologie)

Prohlížení webových stránek a e-shopů na mobilu, případně tabletu, je v dnešní době zásadním parametrem. Prolistujte Vaše webové stránky pomocí mobilního telefonu a zjistěte, zda se vše zobrazuje správně. Jestli nemáte vidět pouze část obrázku, zda jsou všechna tlačítka tam, kde mají být a jestli jsou funkční nebo text dobře čitelný. Zkuste si dokončit objednávku nebo vyplnit kontaktní formulář. Pokud narazíte na problém, je nutné udělat optimalizaci nebo redesign webu.

Pomalu se načítá web (Technologie)

Kromě responzivity webových stránek je dalším základním parametrem rychlost načítání. Podle průzkumů opustí web minimálně polovina návštěvníků, pokud se nenačte do 3 vteřin. Každá vteřina navíc znamená ztrátu dalšího potencionálního zákazníka. Zároveň má tento parametr velkou váhu také pro Google a s tím související zobrazení Vaší stránky na dobré pozici ve vyhledávání, případně na hodnocení PPC reklam. 

 

Časté dotazy

Co mi to přinese?

Na webu uděláme komplexní analýzu, která odhalí potencionální problémy způsobující špatné zobrazování ve vyhledávačích, vysoké procento opuštění webu bez objednávky a podobně. Výsledkem je dokument, který slouží jako recept pro zlepšení vašeho webu.

Musím udělat vše najednou?

Ideální variantou je komplexní analýza ze všech úhlů pohledu, nicméně audit webu lze rozdělit a udělat pouze část. Pokud se například Váš web zobrazuje dobře ve vyhledávání, ale špatně se načítá, stačí udělat pouze audit a optimalizaci technologických parametrů.

Co když nemám web z Ler studia?

V případě, že máte webové stránky vytvořené jiným dodavatelem, uděláme Vám nezávislý audit a navrhneme doporučení. Následnou optimalizaci a úpravu webu již budete muset řešit s tvůrcem webu případně jiným programátorem, který bude schopen tyto úpravy provést.

 

Cena optimalizace

Kolik stojí audit webu se odvíjí od jeho rozsahu, zda se jedná pouze o určitou část nebo o komplexní analýzu. Následná cena optimalizace poté vychází z výsledků auditu a tedy zjištění, náročnosti prací. 

Pokud chcete znát odborný názor na stav Vašeho webu, kontaktujte nás.