Spustili jsme AI, které nahradí online marketéry

Spustili jsme AI, které nahradí online marketéry

Nástroje, které využívají AI (Artificial inteligence) přibývají obrovským tempem. Mezi nejznámější patří jistě ChatGPT, který vám odpoví na každou otázku a dokáže vytvářet souvislý text, jeho nejnovější verze GPT 4 už dokáže díky napojení na DALL-E generovat také obrázky. Další vývoj tedy směřuje k propojování umělé inteligence mezi sebou a do dalších nástrojů.

Spustili jsme AI, které nahradí online marketéry

Před časem jsme se podívali na to, jak ovlivňuje umělá inteligence práci v digitální agentuře a zeptali se také všech členů týmu, jak vidí budoucnost AI. Většina z nich si myslela, že je umělá inteligence nedokáže nahradit, to se ale spletli. Naši programátoři totiž dokázali právě pomocí AI vytvořit software, který dokáže nahradit marketéry. Tento nástroj se jmenuje LERY a dokáže se kompletně postarat o většinu pravidelných marketingových aktivit na sociálních sítích nebo dokonce vytvořit PPC kampaně pouze na základě URL adresy webu a dat z Google Analytics.

Jak LERY funguje?

LERY analyzuje obrovské množství dat z nástrojů jako Google Analytics, Google Search Console nebo Google Ads a na základě těchto informací dokáže identifikovat nejúčinnější kanály pro reklamu, navrhnout vhodný obsah, časový plán aktivit a předpokládaný dosah. A to pouze na základě toho, že nastavíte LERYmu přístupová práva do těchto nástrojů. On následně díky získaným údajům a analýze obsahu vašeho webu připraví celou marketingovou strategii. Jedinou podmínkou je, že musíte mít historická data alespoň za posledních 6 měsíců.

Co LERY umí?

Kromě toho, že vám LERY připraví dlouhodobý plán, jak dosáhnout vašich cílů, dokáže se postarat také o samotnou tvorbu obsahu na sociální sítě i vytváření reklamních kampaní.

Tvorba příspěvků na sociální sítě

Jednou z nejvýznamnějších funkcí, které LERY nabízí, je automatické vytváření příspěvků pro sociální sítě. Dokáže také analyzovat aktuální trendy na sociálních sítích, preference cílové skupiny a výkonnost předchozích příspěvků. Na základě těchto dat pak vygeneruje poutavý obrázek a text příspěvku včetně emotikonů a hashtagů. Díky integraci s platformou Zoomsphere pak dokáže tyto příspěvky rovněž naplánovat a automaticky publikovat na vybraných platformách.

 

Vytváření a správa PPC kampaní

Další revoluční funkcí, kterou LERY přináší do světa digitálního marketingu, je jeho schopnost samostatně vytvářet a spravovat PPC (pay-per-click) kampaně. S využitím pokročilého algoritmu dokáže identifikovat nejefektivnější klíčová slova a cílové skupiny podle toho, jaké produkty nebo služby nabízíte na webových stránkách. Je také schopen pravidelně optimalizovat reklamní rozpočet tak, aby maximalizoval počet konverzí. Nepřetržitě totiž monitoruje výkon každé PPC kampaně a může reagovat na aktuální hledanost daných klíčových slov a reálném čase.

Opět stačí, abyste měli data z Google Analytics za posledních 6 měsíců a LERY se o vše postará. Založí vám Google Ads účet, vytvoří kampaně ve vyhledávání i v obsahové síti. Vygeneruje poutavé obrázky a texty do reklam. Jediné, co zatím neumí, je vytvořit video obsah, a to ani pro příspěvky na sociální sítě.

 

Závěrem

Tento článek připravil právě LERY. Zní to jako Sci-fi? Tak trochu dnes ještě je. Reálně ho napsal Jakub, náš vedoucí marketingu, s využitím ChatGPT. Věříme ale, že za pár let to bude skutečně možné. 

Zatím se o váš marketing tedy postaráme hezky „postaru“, ale už s částečnou pomocí AI nástrojů. Přejeme krásný aprílový den. :-)

Co si dál přečíst