Ler.cast #4 - Jak se nám povedlo zvýšit návštěvnost webu o 2 000 %. Case study 2Bminer.com

Ler.cast #4 - Jak se nám povedlo zvýšit návštěvnost webu o 2 000 %. Case study 2Bminer.com

Pomocí redesignu webových stránek a modernizace vizuální identity jsme dokázali zvýšit návštěvnost webových stránek 2Bminer.com během 3 měsíců o tísíce procent. Pokud chcete vědět, jak se nám to povedlo, čtěte dál.

Ler.cast #4 - Jak se nám povedlo zvýšit návštěvnost webu o 2 000 %. Case study 2Bminer.com

Této referenci jsme také věnovali celý podcast

Na redesign webu 2BMiner.com jsme se zaměřili také v našem Ler.castu. Dozvíte se, jak celý redesign probíhal a jak hodnotí spolupráci klient, jeden ze zakladatelů společnosti Jakub Hlavenka.

Začneme nejdřív představením 2Bminer

Společnost 2BMiner zajišťuje prodej, hosting a servis strojů na těžbu kryptoměn. Jedná se o formu investice do kryptoměn, u které nemusíte mít žádné zkušenosti s kryptoměnami, a přesto můžete začít investovat.

Zjednodušeně služba funguje tak, že si vyberete stroj na těžbu podle výše své investice nebo kryptoměny, kterou chcete těžit a 2BMiner se o vše postará. Koupí stroj, připraví ho na těžbu, zajistí jeho uložení v hostingovém centru i případný servis. Vy pouze sledujete, prostřednictvím klientské zóny, jak váš stroj těží a pravidelně dostáváte výplatu vytěženého krypta na svou krypto peněženku.

 

Cíle spolupráce

Hlavním cílem a požadavkem klienta bylo, aby jejich webová prezentace působila profesionálně a důvěryhodně. Pokud se kryptoměnám nevěnujete na hlubší úrovni, často vyvolávají, především u začínajících investorů, velké obavy. V minulosti se totiž objevila řada podvodných firem, které chtěly vylákat peníze z nezkušených investorů.

To rozhodně není případ společnosti 2BMiner, proto se na základě reakcí od zákazníků rozhodli, že je nutné začít budovat důvěru a značku tak, aby nejen vypadala profesionálně, ale potencionální zájemci si mohli také snadno ověřit, že jejich investice bude v bezpečí . Na základě prvotního auditu webu a celkového poznání společnosti bylo zřejmé, že redesign se musí udělat tzv. od podlahy.

Moderní vizuální identita

Ještě před začátkem samotného redesignu webových stránek jsme se vrhli na dočištění  a dodělání vizuální identity. Zachovali jsme základní grafické prvky nebo barevnost a vybudovali na nich novou identitu značky, která je moderní, koresponduje s daným tématem a působí profesionálně.

Nechali jsme vyniknout žlutou barvu, která vyvolává asociace spojené s nejznámější kryptoměnou Bitcoinem, jemuž se přezdívá digitální zlato. Dále jsme jako signature vizuál použili tónované fotografie, které jsou doplněné o tematické prvky, například těžební stroje nebo všem dobře známé logo Bitcoinu. Přestože pomocí 2BMiner můžete těžit i jiné kryptoměny, zaměřují se převážně na Bitcoin, proto jsme mu věnovali největší prostor.

 

Redesign webových stránek

Během prvních briefů s klientem jsme si vytvořili obraz toho, co od webových stránek očekávají, jaká je cílová skupina, jaký je proces vyřizování objednávek, způsob komunikace s klienty a kam společnost směřuje. To vše je pro nás důležité, abychom dokázali navrhnout webové řešení, které bude odpovídat nejen současným požadavkům, ale také bude připravené na případný update, rozšíření funkcí nebo expanzi společnosti.

Oproti původnímu webu měl ten nový přinést řadu technologických vylepšení a celkově odlišnou strukturu. Proto jsme přistoupili k redesignu formou vytvoření úplně nového webu pomocí naší vlastní platformy LERA, která stojí na základech PHP frameworku Laravel Nova. To nám umožnilo vytvořit jakékoli inovativní prvky, které jsme potřebovali a zároveň máme otevřené dveře pro případné doplnění dalších funkcí.

Starý web 2Bminer.
Nový web 2Bminer po redesignu.
 
Klíčové prvky redesignu
  • Zvýšení důvěryhodnosti společnosti.
  • Rozšíření komunikace a vysvětlení toho, jak vše funguje.
  • Jednoduchý proces objednávky včetně podpisu smlouvy.
  • Vylepšení pozice ve vyhledávání.
  • Multijazyčnost s mutací v arabštině.

Zvýšení důvěryhodnosti společnosti

Od samého počátku jsme si uvědomovali, že klíčovým faktorem je budování důvěry ve značku a nabízené služby. Společnost 2Bminer je na trhu teprve několik let a velká část jejich byznysu je v zahraničí, z důvodu výhodnějších podmínek pro těžbu. Velkou výhodou je diverzita regionů a stabilita energií, které pohání hostingová centra.

Při tvorbě nového webu jsme se proto zaměřili na koncepci, která graficky působí sebevědomě, moderně a zároveň poskytuje uživatelům přehledně a srozumitelně informace. Chceme, aby každý návštěvník webu získal jasné odpovědi na všechny své otázky. Počínaje detailním popisem toho, jak služba funguje od prvotního kontaktu, až po případné ukončení spolupráce.

Druhou částí potom byla autorizace společnosti pomocí fotografií lidí, kteří 2Bminer tvoří a starají se o vaše stroje nebo podrobné popisy hostingový center, opět včetně autentických fotografií. Posledním prvkem budování důvěryhodnosti je sekce s odkazy na články a rozhovory, které byly o 2BMineru publikovány v mnoha médiích v Česku i zahraničí.

Jakmile si návštěvník tyto webové stránky prohlédne, bude mu jasné, že se jedná o českou firmu, která úspěšně působí na mezinárodních trzích a má bohaté zkušenosti a know-how, o které se s vámi podělí.

 
Profesionální firemní prezentace

Webové stránky měly za úkol být profesionální prezentací společnosti. Tato část ve své podstatě znamenala transformovat všechny tiskoviny, prezentace a nastřádané nesjednocené materiály do jednotné vizuální identity a webových stránek. Přistupovali jsme k tomu ale opět z širší perspektivy, protože 2BMiner nepůsobí pouze online. Se zakladateli nebo obchodními zástupci se můžete často setkat na nějaké konferenci o kryptoměnách a určitá část prodeje probíhá na osobně.

Proto jsme se zaměřili na to, aby celková prezentace byla flexibilní. Nová firemní prezentace musela být snadno aplikovatelná nejen na webových stránkách, ale také na vizitkách, rollupech a dalších propagačních materiálech či sociálních sítích. Díky tomu udržujeme vizuální profesionální komunikaci napříč všemi kanály a komunikačními prostředky.

Zjednodušení procesu objednávky

Nové webové stránky měly také sloužit k tomu, aby si zájemce mohl rovnou zakoupit vybraný stroj, přečíst a podepsat kupní smlouvu, která se skládá z více částí a rovnou zaplatit objednávku. Celý proces je tak možné uskutečnit online a automatizovaně.

Celkově jsme se zaměřili na to, aby byl nákupní proces na webových stránkách co nejjednodušší pro zákazníky a zároveň se zjednodušilo zpracovávání objednávek. Jedná se tak o e-shop, který je součástí webových stránek. Oproti běžnému e-shopu má ale několik specifických funkcí.

Náklady na těžbu

Jednou z nich je, že jakmile si vyberete nějaký stroj a vložíte ho do košíku, automaticky se k němu připočítá cena za energie, kterou stroj spotřebuje při těžbě. Tyto náklady jsou předem vypočítané a zasmluvněné na jeden rok. Různé typy strojů mají odlišný výkon, a tedy i spotřebu energie. To, jaký má stroj parametry i spotřebu energie, se dozvíte v detailu každého stroje.

Podpis smlouvy

Přestože si toho nemusíte být vědomi, vždy, když kupujete zboží prostřednictvím e-shopu, uzavíráte s obchodníkem kupní smlouvu. V případě 2BMineru ji uzavíráte taky, ale jiným způsobem. Samotná smlouva se skládá ze tří částí a generuje se na základě objednávky. Najdete v ní kupní smlouvu na stroj(e), roční smlouvu na energie a také servisní smlouvu. V rámci legislativních podmínek musíte smlouvu podepsat, to je ale možné udělat online. Pro tyto účely jsme implementovali nástroj Signi.

Pokud byste nechtěli stroj hned koupit, máte možnost vyplnit pouze poptávkový formulář, který je naprosto nezávazný. Následně vás bude kontaktovat obchodní zástupce a vše, co vás bude zajímat, vám vysvětlí.

Multijazyčnost s mutací v arabštině

Mít webové stránky kromě češtiny také v jiném jazyce je dnes naprosto běžné, stačí texty přeložit a vložit je na váš web. To ovšem neplatí, pokud váš byznys, jako v případě 2BMineru, přesahuje až do arabsky mluvících zemí. Nejen, že je obtížné najít vhodného překladatele, který rozumí dané problematice, jeho práci si pravděpodobně nezkontrolujete. Postup byl tedy takový, že jsme napsali texty v češtině, přeložili je do angličtiny a následně tyto anglické texty zaslali agentuře do Dubaje na překlad.

Zároveň webové stránky před spuštěním webu zkontrolovali, z pohledu koncového uživatele, jelikož překlad byl v celém řešení ta nejmenší komplikace. Arabština se totiž čte zprava doleva, tedy opačně, než je pro nás běžné. A nejen to, celé UX je zrcadlově obrácené, všechny ovládací prvky přecházejí rovněž zprava doleva. To byla výzva pro naše programátory. Museli si zanalyzovat konkurenční webové stránky v arabštině, aby mohli upravit webové stránky podle daných zvyklostí.

 

Vylepšení pozice ve vyhledávání

Součástí redesignu byla také celková optimalizace webu pro vyhledávače. Důraz na SEO klademe při vývoji každého webu, ale zde to bylo extrémně důležité. Kromě toho, že organická návštěvnost je obecně kvalitnější, tak u kryptoměn je velice problematické, a někdy i nemožné, přivádět návštěvníky z placených zdrojů. Proto jsme věnovali velkou péči optimalizaci webu, jak po technické, tak po obsahové stránce, abychom dosáhli co nejlepších výsledků a velkého počtu návštěv z organického vyhledávání. To se nám povedlo a během 3 měsíců se webové stránky 2BMiner začaly objevovat na prvních příčkách výsledků vyhledávání na cílová klíčová slova.

Restrikce v PPC kampaních

Důvodem, proč je placená návštěvnost v případě krypto byznysu problematická, jsou restrikce, které se na tento obor vztahují. Například na Facebooku jsou všechny reklamy na kryptoměny zakázané, na Googlu jsou omezeny také, tam se nám přesto některé kampaně ve vyhledávací síti podařilo spustit. Bohužel i ty nakonec maximálně do 1 měsíce Google stejně pozastavil. Museli jsme kampaně neustále monitorovat a upravovat, abychom je udrželi aktivní, alespoň nějakou dobu po spuštění nového webu. Cílem bylo zvýšení návštěvnosti, než dojde k plné indexaci webových stránek a tuto návštěvnost bude tvořit organické vyhledávání a PR.

Jediná platforma PPC reklamy, která v současné době nemá žádné restrikce na propagaci kryptoměn, je Sklik od Seznamu. Nicméně počet uživatelů, kteří využívají vyhledávač od Seznamu na hledání informací o kryptoměnách, je podle statistik opravdu hodně málo, proto kampaně ve vyhledávací síti nemají význam. Je tam ale možné spustit bez omezení kampaň v obsahové síti, která má poměrně slušný dosah.

Výsledek redesignu po 3 měsících

  • 1920 % nárůst organické návštěvnosti.
  • 1. pozice ve vyhledávání na cílová klíčová slova.
  • Mnohonásobný nárůst obratu bez nutnosti rozšíření týmu.
  • 100% návratnost investice za 2 měsíce.

Unikátní software

V rámci spolupráce se společností 2BMiner, která stále pokračuje, jsme také přepsali a vylepšili software, který se stará o řízení těžby a výplatu vytěženého krypta. Jednou částí je webová aplikace, která umožňuje klientům sledovat stav a výkon všech strojů, které zakoupili. Jedná se o klientskou zónu, do které se můžete přihlásit z jakéhokoliv místa i zařízení a podívat se, jestli váš stroj aktuálně těží, jaký má výkon, kolik toho vytěžil za den nebo za celou dobu. Máte zde také přehled výplat na vaši krypto peněženku a plateb za energie. Klient má tak neustálý přehled o svém stroji a návratnosti investice.

Aby tato aplikace, a především výplata vytěženého krypta, fungovala správně, v pozadí běží unikátní software. Ten sbírá data z hostingových center a následně rozděluje a posílá výtěžek na jednotlivé klientské účty. Nefunguje to tak, že by každý stroj těžil zvlášť, ale všechny jsou napojeny do takzvaného poolu a těží společně. Důvodem je, že dohromady mají mnohonásobně větší výkon, a tedy i výtěžnost. Je ale následně nutné vytěžené krypto rozdělit spravedlivým dílem na všechny stroje, které se na těžbě podílí. To se vypočítává poměrně složitým způsobem na základě výkonu konkrétního stroje a dalších proměnných.

Chcete také zvednout návštěvnost webu?

Co si dál přečíst