Statistiky využívání sociálních sítí, jaké jsou nejoblíbenější

Statistiky využívání sociálních sítí, jaké jsou nejoblíbenější

Od svého založení v roce 1996 se sociálním médiím podařilo zapojit víc než polovinu z 8 miliard lidí na světě. Počet uživatelů vzrostl z 970 milionů v roce 2010 na počet, který v roce 2022 překročil 4,74 miliardy uživatelů.

Statistiky využívání sociálních sítí, jaké jsou nejoblíbenější

Přemýšlíte, jak využít sociální sítě pro rozvoj svého byznysu, ale nevíte jaké používat? Jejich popularita, chování a očekávání uživatelů i samotné funkce se stále mění. Nemůžete vytvořit univerzální příspěvek, který potom umístíte na všechny sociální sítě. Instagram například klade důraz na grafické zpracování, Facebook se soustředí na informační hodnotu a na TikTok můžete umístit pouze video. 

Statistiky využívání sociálních sítí

  • 4,74 miliardy lidí v roce 2022 používalo sociální média po celém světě, což je o 4,2% více než v roce 2021
  • Sociální sítě používá 93% uživatelů internetu
  • Za reklamy na sociálních sítích se utratí každoročně více než 170 miliard dolarů
  • Lidé tráví průměrně 2,5 hodiny denně na sociálních sítích

 Instagram

  • Reklamy na Instagramu oslovily 30% uživatelů internetu
  • Instagram nejvíce využívají lidé ve věku 25-34 let a je aktuálně nejpopulárnější sítí generace Z
  • 50% uživatelů Instagramu navštíví webovou stránku firmy, poté co shlédnou zajímavý videoobsah

Facebook

  • Facebook je stále nejrozšířenější sociální sítí, s téměř 3 miliardami aktivních uživatelů
  • Nejméně uživatelů Facebooku je věku 13-17 let, nepočetnější je věková skupina 25-34 let
  • Více než 77% uživatelů Facebooku používá také Instagram

TikTok

  • Uživatelé používají aplikaci průměrně 23 hodin měsíčně
  • Nejvíce uživatelů je ve věku 10-19 let (32,5%), pouze o několik procent méně (29,5%) je ve věku 20-29 let
  • Videa s nejlepší mírou prokliku prezentují nejdůležitější informace v prvních 3 vteřinách videa

Statistiky využití sociálních sítí - Lerstudio Hradec Králové

Kolik lidí používá sociální sítě?

V roce 2022 je počet lidí využívajících sociální média celosvětově více než 4,74 miliardy, přičemž průměrný uživatel má 8,8 účtů na různých sociálních sítích. Populární platformy, jako je Facebook, mají více než 66,09 % měsíčních uživatelů přihlašujících se do sociálních médií denně.

Pokud podrobněji zanalyzujeme situaci v České republice, získáme následující údaje.

  • Počet uživatelů na sociálních sítích se v meziročním srovnání zvýšil o 9%
  • Celkově využívá sociální sítě 75% populace
  • Nejvyužívanější jsou Facebook a Instagram

 

Kolik účtů na sociálních sítích má průměrný člověk?

Kolik účtů na sociálních sítích má průměrný člověk?

Průměrný počet účtů na jednoho člověka na celém světě je 8,8, což představuje nárůst o 83,33 % oproti 4,8 účtům v roce 2014. Studie 46 zemí s uživateli internetu ve věku 16 až 64 ukazuje, že Japonsko mělo nejnižší průměrný počet účtů na sociálních sítích – 3,8, srovnatelně nejvyšší měla Indie s 11,5 účtů na osobu.

40 % všech uživatelů internetu na celém světě využívá sociální média pro pracovní účely. Avšak 36 % uživatelů zde vyhledává pouze zábavný obsah, 40 % lidí používá sítě na komunikaci, 40 % považuje sociální sítě za informační zdroj, 37 % uživatelů tráví čas na sociálních sítích, když nemají co dělat.

 

Používání sociálních médií podle pohlaví

Aktuální celosvětové průměrné rozdělení pohlaví mezi uživateli sociálních médií je 54 % mužů oproti 46 % žen. V USA jsou však hlavní uživatelskou základnou ženy; 76 % všech žen užívajících internet má účty na sociálních sítích. 72 % mužů v USA z celkového počtu má účty na populárních platformách.

Jak můžeme posuzovat dle výše uvedených údajů, využití sociálních sítí se u mužů a žen po celém světě při průzkumu polohy liší. Snad nejpozoruhodnější bod v rozdílech mezi pohlavími spočívá v tom, jaké platformy používají muži a ženy.

Když se podíváme na top 8 sociálních platforem podle měsíčních aktivních uživatelů, YouTube, LinkedIn, Twitter a TikTok mají vyšší index mezi muži. Weby jako Facebook a Instagram jsou více zaměřeny na ženy. Pinterest také dominuje u ženského publika. 

Využití sociálních sítí podle pohlaví

 

Jaké je procento využití sociálních sítí na mobilních zařízeních?

Co se týká používání sociálních sítí na mobilních zařízeních, 80 % lidí na světě se přihlašuje a vytváří obsah výhradně pomocí telefonu nebo tabletu a pouhých 1,32 % navštěvuje své sociální sítě pouze prostřednictvím počítače. Ostatní uživatelé je navštěvují nejen, na svém mobilním telefonu, ale také z počítače.

Zdroje:

Marketing na sociálních sítích

Na sociálních sítích narazíte na všechny věkové skupiny, s různými zájmy, pohlavím i úrovní vzdělání. Kromě toho, že se tam určitě nacházejí také Vaši potencionální zákazníci, tak se všechny tyto informace o uživatelích sbírají a následně dají využit v online marketingu k přesnému zacílení reklamních sdělení.

Provozovatelé sociálních sítí Vám tyto údaje rádi poskytnou, samozřejmě za drobný poplatek, a umožní Vám propagovat svoji značku nebo produkty přesně tam, kde chcete. Stejně jako ostatní marketingové nástroje mají sociální sítě určitá specifika a omezení. Pokud chcete vytvářet úspěšné reklamní kampaně na Facebooku, Instagramu a dalších platformách, musíte nad nimi uvažovat jako nad jedním článkem z celkové online marketingové strategie.  

Potřebujete nastartovat sociální sítě?

Co si dál přečíst