Co je to firemní stránka a proč je lepší než osobní účet
Začněme třemi fakty o Facebooku, které jsou pro podnikatele důležité:
1. Jedná se o největší sociální síť na světě, která i nadále rychle roste. Za poslední rok se počet aktivních uživatelů za měsíc zvýšil o 12 procent na 2,74 miliardy v září 2020. Na platformě je každý den aktivní 1,82 miliardy lidí.
2. Dvě třetiny uživatelů Facebooku navštěvuje stránky místního podnikání alespoň jednou týdně.
3. 78 procent amerických spotřebitelů používá tuto sociální síť k hledání produktů nebo služeb.
Ale nás více zajímá počet uživatelů Facebooku v České republice, jenž tvoří okolo 5,5 milionů uživatelů a toto číslo se stále zvyšuje.
Dalším důvodem, proč založit firemní stránku na Facebooku, jsou placené reklamy, které bez FB účtu nejde používat.
Kromě toho, chcete-li dát uživatelům platformy vědět o svých produktech a službách, vytvořte stránku pro prezentaci Vaší společnosti, kde můžete publikovat novinky, odpovídat na dotazy a také přilákat nové zákazníky.
Proč nemůžete udělat totéž se svým osobním profilem? Je to docela jednoduché. Pro firemní stránku na FB jsou k dispozici další nástroje, které Vám pomohou efektivněji spravovat Vaši propagaci:
- údaje o sledujících,
- informace o dosažitelnosti příspěvků,
- schopnost zobrazovat reklamy a sledovat výsledky,
- jednoduchá interakce,
- aby lidé mohli sledovat profil firmy, nemusí posílat žádosti o přátelství nebo se přihlásit k odběru novinek.
Vytvoření firemní stránky na FB netrvá dlouho, pokud si předem připravíte všechny prvky: vymyslíte název, popis a upravíte obrázky.
začneme
Krok 1: Založení firemní stránky na Facebooku
Abyste mohli vytvořit obchodní stránku, potřebujete osobní profil. Pokud jste již zaregistrováni, přejděte na Facebook, na horním panelu klikněte na velké znaménko plus a vyberte „Stránka“.

Krok 2: Název, kategorie a popis
Otevře se okno pro vytvoření stránky. Na levé straně musíte zadat název obchodní stránky na Facebooku, vybrat kategorii a přidat popis. Vpravo bude k dispozici náhled a budou zobrazeny všechny provedené změny.

Zde je několik pokynů:
Název – zadejte název Vaší společnosti nebo značky, aby Vás zákazníci snadno našli;
Kategorie – uveďte kategorii, do které Vaše firma patří. Můžete si vybrat maximálně 3 kategorie;
Popis – zde stručně a výstižně popište (ne více než 255 znaky s mezerami), co Vaše společnost dělá. V této části není třeba specifikovat kontakty, bude pro ně samostatné pole.
Nakonec klikněte na „Vytvořit stránku” dole. Poté se zobrazí upozornění, že stránka byla vytvořena a můžete ji zde dále upravovat, nebo kliknutím na tlačítko „Uložit“ přejít přímo na stránku. Udělejme to a pokračujeme v nastavování.
Nastavení a design firemní stránky
Krok 3: Profilový obrázek
Všechny Vaše komentáře a příspěvky doprovází profilový obrázek. Zde by byla ideální osobní fotografie nebo logo společnosti. Chcete-li nastavit tuto důležitou část Vaší firemní stránky, klikněte na ikonu fotoaparátu, poté na „Nahrát fotku” a nahrajte obrázek z počítače. Nebo vyberte Stránky – Nastavte si stránku – Přidat profilový obrázek. Po nahrání můžete změnit polohu obrázku.
Vaše profilová fotka musí být široká a vysoká alespoň 170 pixelů. Chcete-li zobrazit avatar stránky s logem nebo textem ve vyšší kvalitě, použijte obrázek PNG.

Krok 4: Úvodní fotka
Unikátní design úvodní fotografie hraje důležitou roli jak pro malou skupinu, tak pro velkou komunitu. Většina z nich tomu nepřikládá žádnou důležitost, stahuje obrázek z internetu – a hotovo. To snižuje důvěru uživatelů a odpuzuje potenciální zákazníky. Máme pro Vás několik rad:
- Srozumitelnost. Obrázek by měl obsahovat snadno zapamatovatelné informace. Nejjednodušší variantou je obrázek s logem společnosti nebo názvem skupiny uprostřed.
- Vysoká kvalita. Nepoužívejte mnoho malých detailů, jejichž kvalitu nelze exportovat přes Facebook.
- Správné zobrazení na všech zařízeních. Při vytváření úvodního obrázku mějte na paměti, že na různých zařízeních bude vypadat jinak. Zejména v mobilních zařízeních to bude malý a částečně oříznutý obrázek.
- Klikatelnost. Nezapomeňte přilákat sledující. Během rozvoje se Vaše stránka bude častěji objevovat v doporučeních ostatních uživatelů, přitom úvodní obrázek je jedním z faktorů, který ovlivňuje míru prokliku.

Úvodní fotografii lze změnit v závislosti na ročním období, obnově produktové řady nebo nabídce. Rozměry této fotografie pro počítače jsou 820x312 pixelů, pro mobilní zařízení – 640x360. Místo obrázku je také možné umístit video v délce 20 až 90 sekund s maximálním rozlišením 1080 pixelů.
Krok 5: Unikátní uživatelské jméno
Uživatelské jméno je část v adrese URL stránky, která se zobrazuje v adresním řádku prohlížeče po facebook.com/. Facebook Vám automaticky nabídne vytvoření uživatelského jména po uložení úvodní fotky nebo klikněte na „Vytvořit uživatelské jméno”.
Otevře se okno, kde musíte zadat jedinečnou přezdívku pro stránku. Ne více než 50 znaků bez mezer a můžete použít pouze latinská písmena a čísla. Pokud je název volný, zobrazí se vedle něj zelená značka zaškrtnutí.

Krok 6: Tlačítko akce
Dalším krokem je nastavení tlačítka, které bude viditelné pro všechny hosty stránky. Klikněte na tlačítko – „Přidat tlačítko“ a pak si vyberte z obsáhlého seznamu akcí tu, která se nejvíce hodí pro Vaši firmu. Můžete dát tlačítko pro přihlášení k odběru, odeslat zprávu na WhatsApp, přejít na web a další. Funkci tlačítka lze kdykoliv změnit.

Krok 7: Kontaktní údaje
V „Nastavení stránky“ klikněte na „Informace o stránce“, vpravo se otevře pole pro zadání informací. Zde nejprve označte telefonní číslo (můžete určit číslo pro příjem zpráv ve WhatsApp), e-mailovou adresu a web.


Jdeme dolů a zadáváme adresu.

Uvádíme provozní dobu. Níže jsou další možnosti, které Vám dovolí určit provozní dobu o svátcích a také popsat, jak se Vaše služby kvůli koronaviru (COVID-19) změnily.

Jak používat obchodní stránku k propagaci
Šablony a karty
Není to tak dávno, co Facebook zcela přepracoval firemní stránky – nyní je lze přizpůsobit a použít jako analogii webu. Zejména vyberte šablonu návrhu stránky a zahrňte požadované oddíly. Otevřete nastavení a najděte „Šablony a karty“, kde si můžete vybrat příslušnou šablonu.

Pokud například používáte šablonu stránky kavárny, zobrazí se karty „Nabídky“ a „Volná místa“ a tlačítko akce se změní na „Zobrazit trasu“.

Propojení firemní stránky Facebooku s Instagramem
V sekci Instagram můžete propojit Vaši FB stránku s Instagram účtem. To Vám umožní publikovat příspěvky a příběhy přímo na Facebook i na Instagram, reagovat na zprávy na jakékoli sociální síti a rychleji odpovídat na nové komentáře. Chcete-li komunikovat, klikněte na „Připojte účet“, poté se budete muset přihlásit přes Instagram pro potvrzení.


K dalším možnostem nastavení Vaší firemní stránky patří propojení FB s WhatsApp a nastavení uvítací zprávy. Také můžete sledovat statistiky jako na webu, spustit reklamní kampaň a různými způsoby propagovat Váš profil, čímž zvýšíte jeho návštěvnost. To si řekneme ale příště.