„Takto to děláme od začátku a nikdy s tím nebyl problém.“ Výmluva, která u webových stránek rozhodně neuspěje. On-line prezentace firmy je v dnešní době tak důležitá, že aktualizovat a modernizovat svůj web by jste měli tak často, jak to jen jde. V digitálním světě se neustále vyvíjí nové technologie, zákazníci jsou čím dál náročnější a konkurence je obrovská. Pokud nepůjdete s dobou, rychle Vás někdo předstihne a budete postupně přicházet o své věrné zákazníky a nové velice těžko hledat.
Rozhodnout se ale k redesignu webových stránek, nebo vytvoření zbrusu nových, není jednoduché. Může to být časově i finančně náročné a jak poznáte, jestli stačí web pouze upravit nebo musíte mít nový? Připravili jsme několik základních požadavků, které musí splňovat kvalitní webové stránky.
1) První návštěva webu
Říká se sice „nesuď knihu podle obalu“, u webových stránek to ale neplatí. Žijeme ve 21. století, dnes jsme doslova jedno kliknutí od ztráty zákazníka. Jaký dojem ze vstupní stránky si lidé vytvoří po návštěvě webu je nesmírně důležité, protože rozhodne o tom, jestli zůstanou na stránce nebo přejdou ke konkurenci.
Když někdo poprvé zavítá na Vaše webové stránky, máte nejen skvělou, ale často jedinou příležitost ho zaujmout. O tom, jak na něj zapůsobíte, rozhodují první milisekundy návštěvy. Podle statistik trvá přibližně 50 milisekund (0.05 vteřiny) než se rozhodne, zda se mu webová stránka zamlouvá a bude pokračovat v prohlížení nebo ji hned opustí. Právě prvních několik momentů jsou tak nesmírně důležité. Rozhodují totiž, zda se z pouhého návštěvníka stránky stane Váš zákazník.
Vzhled webu a stránky, na kterou se uživatelé prokliknou, vytváří okamžitý názor na značku případně celou firmu. Dokonce až 57% internetových uživatelů NEdoporučí firmu pouze na základě informací, které našli na webových stránkách nebo jak na ně web celkově působí. Pokud vypadá zastarale, pomalu se načítá nebo nefunguje na 100% správně, jste mimo hru.
Jak zlepšit dojem ze vstupní stránky?
Nejlepším, ale také jediným způsobem, jak zlepšit vnímání Vašeho webu ze strany návštěvníků a snížit jeho okamžité opuštění je, upravit design a obsah Vaší webové prezentace.
Pokud si chcete být jistí, že redesign webu se vyhne problémům této 50 milisekundové statistiky, kontaktujte nás. Provedeme audit a případnou optimalizaci Vašeho webu. Odhalíme možné příčiny problémů a navrhneme vhodné řešení.
2) Mobilní verze
„Mobile first“ je jediná cesta, kterou se v dnešní době můžete vydat, protože největší podíl návštěvnosti je právě z mobilních zařízení. K druhé polovině roku 2018 to bylo 63% nákupů, které byly provedeny z mobilní verze webové stránky a tento podíl neustále roste. Pokud Vaše stránky nebudou přizpůsobené pro mobilní zařízení, unikne Vám obrovská část trhu.
Zkuste si otevřít Vaše webové stránky na mobilu, ideálně pomocí nejpoužívanějších prohlížečů jako jsou Google Chrome, Safari, Microsoft Edge nebo Opera. Posuďte sami, zda se web zobrazuje správně, jestli je jednoduché najít potřebné informace, zda je pohyb na webu intuitivní a vede návštěvníky tam kam chcete.

Podle oficiálních statistik 8 z 10 lidí okamžitě opouští webové stránky, když se špatně zobrazují na jejich zařízení. To je příliš velké číslo, které riskujete, pokud Vaše webové stránky nejsou responzivní. Více o responzivitě webových stránek.
3) Optimalizace pro vyhledávače
Při vývoji a optimalizaci stránek se řeší klíčový termín a tím je SEO (search engine optimization) neboli optimalizace pro vyhledávače. Roboti vyhledávačů skenují všechny dostupné webové stránky a pomocí spousty hodnotících kritérií rozhodují, kde umístí Vaši webovou stránku ve výsledcích vyhledávání na základě konkrétních vyhledávacích dotazů. Čím je stránka kvalitnější, z technického a obsahového pohledu, tím výše ji roboti zobrazují. Proto je dobré upravit titulky, texty, obrázky a další obsah Vašeho webu tak, aby měl dobré skóre kvality.
Naopak, pokud je stránka neaktualizovaná, roboti nemají tendenci znovu procházet obsah Vašeho webu, který je delší dobu neměnný. Může tak docházet k propadům Vašich stránek ve výsledcích vyhledávače. Ten totiž začne upřednostňovat ty weby, které svůj obsah pravidelně aktualizují. Předpokládá totiž, že takový web má pro návštěvníky větší informační hodnotu. Šance, že přijde návštěvník na Vaše stránky se pak razantně snižuje. Více o SEO.
4) Komunikace na webu
Představte si Vaši webovou stránku jako kolegu z oddělení pro zákaznický servis. Reprezentanta společnosti, který navazuje první kontakt s Vašimi zákazníky. Samozřejmě, že Vám bude záležet na tom, jak se takový kolega bude prezentovat, jak bude komunikovat a jestli opravdu dokáže Vašim budoucím zákazníkům pomoci. Stejně tak by Vám mělo záležet i na tom, jak se prezentuje Vaše webová stránka.
Texty na webu musí vhodně komunikovat, to co návštěvníci hledají a poskytnout jim dostatek argumentů, aby se stali Vašimi zákazníky. To jaký styl komunikace používáte je na Vás, musíte zvolit ale takový, který odpovídá Vaší cílové skupině. Pokud budete prodávat luxusní automobily, návštěvníci očekávají jiný způsob komunikace a to nejen textové, ale také vizuální, než pokud budete nabízet třeba masérské služby.

5) web Vytváří důvěru
Lidé obecně nevěří nekvalitně zpracovaným webům. Pokud uvidí starý design a neaktualizovaná data, nebudou stránce a tím pádem provozovateli věřit a po zhlédnutí webu odejdou. Představte si potencionálního zákazníka, který se chystá k hromadné objednávce produktů. Je připravený utratit velký obnos peněz za produkty, které nabízíte. Pokud Vaše webové stránky nepůsobí důvěryhodně, raději objednávku uskuteční na jiném webu, ze strachu o své finanční prostředky a to i v případě, že u Vás by nakoupil stejné produkty levněji.
Což nás přivádí k následujícímu bodu…
6) Konkurence má web kvalitní
Pokud už kvůli ničemu jinému, tak právě kvůli konkurenci je nutné stránky pravidelně aktualizovat, případně redesignovat. Chcete-li udržet krok s konkurencí v modernosti, kvalitě a atraktivnosti webu, je potřeba čas od času web vylepšit. Pokud nejste leader na trhu, musíte nejen konkurenci sledovat a dohánět, ale ideálně vystoupit z řad jednotvárných webových stránek. Vytvořit si vlastní stránky s originálním designem, které Vás budou prezentovat a odlišovat v přeplněném on-line prostředí.
Design a kvalita webu je skvělá příležitost, jak se odlišit od Vašich oborových protivníků. Ve velké většině profesí a oborů se nabízí podobný produkt za podobnou cenu. Abyste uspěli, potřebujete něco, co Vás odliší.
7) Jednota značky
S Vaší značkou se lidé nesetkají pouze na webových stránkách, ale možná viděli Vaše firemní auto, reklamu nebo kamennou prodejnu. Je naprosto zásadní mít sjednocený styl všude, kde se s Vámi budoucí zákazníci mohou setkat. Pokud Vaše firemní identita nebude jednotná, budete opět přicházet o zákazníky. Více o firemní identitě.