Co znamená responzivní web?
Responzivní web je inteligentní, sám rozezná, na jakém zařízení si webové stránky prohlížíte a přizpůsobí se. Nejen, že se přizpůsobí danému zařízení, ale i velikosti okna, díky tomu působí stránky vždy přehledně a esteticky. Při vývoji responzivních webových stránek musíme zohlednit nejen obrovské množství typů mobilních telefonů, ale také tablety, mini notebooky nebo třeba velké stolní monitory. Každé zařízení může mít odlišnou velikost, což znamená, upravit prvky stránek tak, aby se správně zobrazovali na všech možných rozlišeních obrazovky.
Proč je důležité mít responzivní webové stránky? Jaké jsou výhody a nevýhody? Čtěte pozorně dál.
Základní prvky responzivního webdesignu
Mezi vizuální potřeby responzivního webu určitě patří kvalitní menu, to by mělo být přehledné, bez zbytečných rozptylujících efektů a nutnosti posunu nahoru, či dolů. Tedy dobře nadesignované menu je základ.
Mobile first! Tato verze webových stránek má jednoduchý design, který je vhodný pro mobilní telefony, bez zbytečných animací a efektů. Všechny responzivní verze by měly mít podobný design, ale nemusí být identický. Tam kde je prostor pro více obrázku, animací a jiných vychytávek, s tím si může pohrát grafik. Pro mobilní telefony se hodí spíše jednodušší účelná verze designu.
Důležitost responzivního designu
Přístupnost je důležitá. V době, kdy téměř každý drží v rukou chytrý telefon a čím dál častěji vyhledává informace právě pomocí mobilního telefonu, je nezbytné mít stránky, které se přizpůsobí. Některé stránky v našem portfoliu mají až 50 % návštěv z mobilního zařízení.
Zda se web zobrazuje správně, na různých typech zařízeních, také ovlivňuje pozici tohoto webu ve vyhledávání. Největší vyhledávač Google výrazně upřednostňuje webové stránky, které mají responzivní design. Jiné stránky bez responzivního designu jsou tak penalizovány a mají horší pozici ve výsledcích vyhledávání. Parametrů, které ovlivňují pozici ve vyhledávání je mnohem více. Touto problematikou se zabývá SEO.
Pokud využíváte na svých stránkách emailový marketing. Lidé čím dál častěji přijímají e-maily na mobilu nebo tabletu. Když je zaujme Váš email a prokliknou se na Vaše stránky, měli by vypadat pěkně a přizpůsobit se danému zařízení.
Nevýhody responzivního webu
Tvorba responzivního webdesignu má také jednu logickou nevýhodou a tou je vyšší cena realizace. Vytvoření responzivního webového designu je časově náročné. Grafik musí zpracovat, jak bude stránka vypadat na počítači, notebooku, tabletu a telefonu. To znamená připravit čtyři různé designy. Programátor má pak také objemnější práci. S tím se pojí mimo jiné náročnější testování a optimalizace. V dnešní době ale o webových stránkách, které nebudou responzivní raději ani neuvažujte.
Pokud chcete nový web, který bude splňovat všechny požadavky na aktuální trendy a bude samozřejmě plně responzivní, neváhejte nás kontaktovat.