Google vs. Seznam.cz
Nástroj Marketing Miner umožnil analýzu nejvyhledávanějších klíčových slov v České republice. Přičemž pro většinu hledaných slov a výrazů uživatelé použili Google (75,83 %), Seznam.cz preferovalo 24,17 %.
Podle odhadů Marketing Mineru podíl vyhledávání s použitím Google za průměrný měsíc v roce 2019 činí 803 846 770. Jinými slovy Češi vygooglují přibližně 800 milionů až 1 miliardu dotazů měsíčně. Z toho vyplývá, že každý aktivní internetový uživatel v Česku, kterých je podle dat Českého statistického úřadu kolem 6,2 milionů, zadá do vyhledávače Google 129 dotazů měsíčně. Je také zřejmé, že mladší skupina uživatelů bude měsíčně dělat větší počet vyhledávání než starší lidi.
Podle dat zveřejněných Seznamem se denně fulltextové hledání pohybuje mezi 7–10 mil. dotazů, vyjma dotazů, které generují roboti, uživatelé s Adblockem nebo ti, kdo pravidelně mažou cookies. Podle těchto údajů podíl Seznamu v České republice činí 20,7 – 27,27 % měsíčně a rovná se cca 210 – 300 milionům dotazů. Při porovnání dvou vyhledávačů rozdělujících český trh zjistíme, že průměrný Čech zadává 129 dotazů na Google a 49 krát za měsíc používá Seznam.
Webové stránky a vyhledávače
Vzhledem k obrovskému počtu vyhledávacích dotazů, které denně uživatelé internetu mají, je naprosto jasné, že nebýt vidět ve vyhledávačích znamená velký problém s návštěvností Vaší webové stránky. Naprostá většina nákupů zboží nebo služeb začíná sbíráním informací právě pomocí vyhledávačů.
Co je klíčové slovo a proč řešíme jeho hledanost
Problematika klíčových slov se nejčastěji řeší v oblasti online marketingu. Jedná se o nejdůležitější prvek, který umožňuje uživatelům pomocí vyhledávačů najít to co právě potřebují. Správně nastavenými klíčovými slovy dokáží specialisté na SEO nebo PPC reklamu přivádět na web nové návštěvníky a potencionální zákazníky. K tomu je nutné provést analýzu klíčových slov, zjistit preference a zájmy cílové skupiny a dokázat predikovat jejich chování při nakupování.
Data o hledanosti jsou také důležitou součástí každodenní práce SEO a PPC odborníků a mohou pomoci při:
- Návrhu architektury webu (analýza hledanosti, hledané filtrace)
- Přidání produktů do e-shopu či jejich uskladnění (nově vyhledávaný produkt)
- Tvorbě a optimalizaci kampaně v pay per click
- Realizaci návrhu na tvorbu nového obsahu apod.
Nejhledanější dotazy v ČR
Mezi nejhledanější klíčová slova na Googlu patří služby, které se zřejmě uživatelé používají nejvíce. Přesto, že webové stránky těchto služeb pravděpodobně navštěvují pravidelně, zadají nejprve jejich název do vyhledávače a následně se prokliknou na cílovou stránku.
- seznam.cz
- youtube.com
- facebook.com
- idos.cz.
Seznam nejoblíbenějších služeb doplňují aplikace přímo od Googlu:
- Google překladač
- počasí
- Google mapy.
Pro obyvatele ČR jsou také lákavé weby erotického zaměření.
Počet klíčových slov
Podle počtu slov a jejich délky lze hledanost klíčových slov v ČR rozdělit do dvou skupin: dvouslovné a tříslovné výrazy. Přičemž dotazy skládající se ze dvou slov jsou nejpopulárnější. Délka dotazu se nejčastěji pohybuje mezi 15–17 písmeny. Ačkoliv drtivá většina Čechů (kolem 90 %) preferuje krátké dotazy do 3 slov, chtějí od vyhledávače poměrně komplexní odpověď. Daná tendence spočívá i v orientaci vyhledávačů, které se v poslední době více zaměřuji na komplexnější odpověď na dotaz uživatele.