Naše agentura se často zúčastňuje nejrůznějších výběrových řízení. Nejvíce se jedná o webové projekty. Bohužel, zadání pro tendr není vždy ideální, a tak jsme připravili pár základních rad, jak se na takový tendr připravit z pohledu zadavatele. Uděláte radost uchazečům, ale hlavně sobě, protože dostanete lepší nabídky a ušetříte si starosti v budoucnu.
Osobní setkání
Chcete spolupracovat s někým, kdo vám je nesympatický či nepříjemný? My rozhodně ne. Setkejte se s uchazeči, vzájemně se poznejte. Ověříte si, zdali mluvíte s odborníkem nebo jenom s dobrým obchodníkem.
Hodnoticí kritéria
Často se setkáváme s jedním hodnoticím kritériem, a to je cena. Snažte se tendr připravit tak, abyste hodnotili jak cenu, tak i kvalitu řešení a dodavatele. Pokud Vám záleží jenom na ceně, může se stát, že vyhraje uchazeč, který nemá patřičné zkušenosti, a dokonce náročnost projektu podcenil. Výsledkem pak je, že se bude snažit projekt ošidit a to se podepíše na funkčnosti a často také na negativním mediálním ohlasu.
Oslovte odborníka
Neváhejte oslovit odborníka, ať Vám pomůže zadání sepsat. Není žádnou ostudou, že potřebujete pomoci. Správně připravené zadání výběrového řízení Vám zaručí, že se přihlásí profesionálové s kvalitní nabídkou.
Reference
Chtějte vidět reference a nebojte se tomuto kroku dát nejvyšší prioritu. Pozor ale, jak budete reference hodnotit. Není vždy pravda, že pokud uchazeč nerealizoval projekt například pro státní subjekt, takový projekt nezvládne. Technologie jsou podobné a používají se napříč všemi obory.
Ověřujte
Chtějte u referencí uvést kontakty. Nebojte se některým zavolat a ověřit si referenci. Jde přeci o Váš projekt a ten musí dopadnout na výbornou.
Věříme, že Vám tyto základní rady pomůžou při přípravě výběrového řízení a budeme rádi, pokud nás zapojíte :o)