Co je Facebook Business Manager?
Business Manager slouží jako jednotné kontaktní místo pro správu obchodních nástrojů, firemních účtů a přístupu zaměstnanců nebo externích agentur k těmto účtům.
V zásadě je to místo, kde můžete spravovat všechny své reklamní kampaně a firemní účty na Facebooku. Zde také můžete udělit přístup dalším uživatelům k Vašemu účtu na Instagramu. Ke klíčovým funkcím Business Manageru patří:
- Oddělení Vašich firemních účtů a nástrojů od osobního profilu.
- Umožňuje poskytnout prodejcům, partnerům a agenturám přístup k Vašim stránkám a reklamám, aniž byste předávali vlastnictví profilů.
- Spolupracovníci nevidí Vaše osobní informace na Facebooku – pouze jméno, pracovní e-mail a reklamní účty.
- Je to centrální místo pro sledování reklam na Facebooku s podrobnými zprávami.
Pokud spravujete více reklamních účtů a máte více firemních stránek nebo plánujete svoje reklamní kampaně svěřit agentuře, Business Manager budete určitě potřebovat. Zde je pár kroků, pomocí kterých Vám poradíme, jak založit a nastavit Business Manager.
#1 Vytvořit účet ve Facebook Business Manageru
Přejděte na tuto stránku a vpravo nahoře klikněte na velké modré tlačítko „Vytvořit účet“.
Poté zadejte název své firmy, Vaše jméno a obchodní e-mailovou adresu, kterou chcete použít ke správě účtu Facebook Business Manageru a klikněte na „Další“.
Zadejte své firemní údaje: adresu, telefonní číslo a web. Také určete, zda budete tento účet používat k propagaci své vlastní firmy nebo k poskytování služeb jiným firmám (například agentuře). Po dokončení klikněte na „Odeslat“.
#2 Přidat firemní stránku/y do Business Manageru
V tomto kroku máte několik různých možností. Můžete přidat již existující firemní stránku na Facebooku nebo vytvořit novou. Pokud spravujete stránky na Facebooku pro klienty nebo jiné firmy, můžete také požádat o přístup na stránku někoho jiného.
Ten rozdíl mezi účtem vlastní firmy nebo účtem, který spravujete pro klienta, je důležitý. Samozřejmě Business Manager můžete použít ke správě facebookových stránek a reklamních účtů klientů, ale v tomto případě místo možnosti „Přidat stránku“ je důležité použít možnost „Požádat o přístup“. Pokud do svého Business Manageru (BM) přidáte stránky a reklamní účty Vašich zákazníků, budou mít klienti omezený přístup k vlastním marketingovým aktivům, což rozhodně nechcete. Proto předpokládáme, že stránku, kterou plánujete do BM přidat, vlastníte sami a přejdeme do nastavení Business Manageru.
#3 Přidat reklamní účty na Facebooku
Přidávání reklamních účtů do Facebook Business Manageru funguje stejně, jako přidávání stránek. Jakmile kliknete na „Přidat reklamní účet“, nemůžete jej pak odstranit, takže zásadou je přidat pouze ty účty, které vlastníte. Chcete-li získat přístup ke klientskému účtu, klikněte místo toho na možnost „Požádat o přístup“.
Pokud Vaše firma nemá žádný reklamní účet, můžete si jej snadno vytvořit. Stačí v „Nastavení firmy“ vybrat záložku „Účty pro reklamu,“ kliknout na „Přidat“ a pak „Vytvořit nový účet pro reklamu“.
Pak se dá vybrat název reklamního účtů, časové pásmo a měnu. Následně uveďte, pro koho se bude účet používat, pro klienta nebo vlastní firmu a vyberte „Vytvořit účet“.
Každá firma si může hned od začátku vytvořit jeden reklamní účet. Jakmile aktivně utrácíte peníze ve svém prvním reklamním účtu, budete moci přidat další na základě Vašich výdajů na reklamu. Neexistuje možnost požádat o další reklamní účty.
#4 Přidat lidi, kteří budou spravovat účty na Facebooku
Udržet svůj marketing na Facebooku na předních pozicích může být velká práce a možná to nebudete chtít dělat sami. Facebook Business Manager Vám umožňuje přidat členy týmu, aby na Vaší firemní stránce a v reklamních kampaních mohlo pracovat více lidí.
Můžete se rozhodnout, zda těmto jednotlivcům poskytnete omezený přístup k účtu (zvolte „Přístup zaměstnance“) nebo plný přístup (zvolte „Přístup správce“). Podrobnější informace získáte v další fázi. Pro přidání lidí použijte jejich pracovní e-mailové adresy, poté klikněte na „Další“.
Po zadání pracovního e-mailu dotyčné osoby vyberte její roli. Pokud spolupracujete se společností specializující se na správu reklam na Facebooku, jako je například Ler Digital studio, je lepší dát jim přístup přes záložku „Partneři“.
#5 Nastavení Facebook pixel
Co je Facebook Pixel? Jednoduše řečeno, je to malá část kódu, který pro Vás Facebook vygeneruje. Když umístíte tento kód na své webové stránky, umožní Vám přístup k informacím, které dovolí sledovat konverze, optimalizovat reklamy na Facebooku, vytvářet cílené publikum a oslovovat potenciální zákazníky.
Doporučuje se nastavit Facebook Pixel hned, i když ještě nejste připraveni zahájit svou první reklamní kampaň, protože informace, které vám BM hned po založení účtu poskytne, budou cenné, až budete připraveni začít inzerovat.
Jak se neztratit ve Facebook Business Manageru
Facebook BM Vám správu účtů příliš neulehčí již proto, že systém často mění rozložení všech nastavených rozhrání a postupně zpřístupňuje novinky. To znamená, že různí uživatele mohou mít přístup k lišícím se rozhráním, což komplikuje spolupráci.
Pokud máte pouze jednu firemní stránku a jeden reklamní účet, systém Vás automaticky přehodí do aplikaci Facebook Business Suite, z níž se ale můžete přepnout zpátky na Business Manager pomocí tlačítka „Poslat zpětnou vazbu“, pokud vyberete možnost „Přepnout na Business Manager“ v rozbalovacím menu.
Kdo potřebuje Facebook Business Manager
Daná aplikace bude pro Vás užitečná, pokud:
- Spravujete několik reklamních účtů a firemních stránek.
- Spolupracujete s agenturou, které chcete udělit přístup ke svým účtům.
- Pokud chcete, aby měl celý tým nebo jeho část přistup k reklamnímu účtu nebo stránce.
- Pokud máte v plánu používat Facebook Pixel.
- Potřebujete vytvořit katalog produktů. Používají to většinou e-shopy.
Pokud jednou za týden vytvoříte jednoduchou reklamní kampaň a například zpropagujete jeden příspěvek, Facebook Business Manager určitě nevyužijete naplno. V tomto případě bude pro Vás jedním z řešení se obrátit na reklamní agenturu, která Vám pomůže vybrat typ reklamy, který je pro Váš byznys nejvhodnější. A zbude jen počkat na výsledky.
Nevíte si rady s nastavením Facebook Business manageru nebo chcete někoho, kdo se Vám kompletně postará o správu a reklamu na sociálních sítích, kontaktujte nás.