Proč responzivní webdesign?

09.02.2019

Responzivní webové stránky by měly být samozřejmostí - Digitální agentura Lerstudio Hradec Králové, Pardubice, Brno, Praha

Co vlastně znamená responzivní webdesign?

Mít responzivní stránky znamená, že si konkrétní webové stránky můžete prohlížet na různých elektronických zařízeních a ony se tomuto zařízení přizpůsobí. Jak by taková funkce webových stránek mohla například zvýšit návštěvnost webu? Čtěte pozorně dál. 

Děláme responzivní webové stránky - Lerstudio Hradec Králové
Ukázka responzivní webové prezentace

 

Responzivní web je inteligentní, sám rozezná, na jakém zařízení je otevřen a podle něj se přizpůsobí. Díky tomu působí stránky vždy přehledně a esteticky. Nejen že se přizpůsobí danému zařízení, ale i velikosti okna. To jsou první plusové body.

Mezi vizuální potřeby responzivního webu určitě patří kvalitní menu, to by mělo být přehledné, bez zbytečných rozptylujících efektů a nutnosti posunu nahoru, či dolů. Tedy dobře nadesignované menu je základ.

Čím dále by se měl zabývat tvůrce responzivních webových stránek je tzv. mobile first verze – tato verze má jednoduchý design, který je vhodný pro mobilní telefony, bez zbytečných animací a efektů. Všechny responzivní verze by měly mít podobný design, ale nemusí být identický. Tam kde je prostor pro více obrázku, animací a jiných vychytávek, s tím si může pohrát grafik. Pro mobilní telefony se hodí spíše jednodušší účelná verze designu. Není také na škodu, aby se dalo i na mobilním telefonu přepnout na desktopovou verzi, pokud je na ní uživatel více zvyklý, jistě tuto možnost ocení.

 

VÝHODY RESPONZIVNÍHO DESIGNU

Přístupnost je důležitá. V době, kdy téměř každý drží v rukou chytrý telefon a čím dál častěji vyhledává informace právě pomocí telefonu, je vhodné mít stránky, které se přizpůsobí. Některé stránky v našem portfoliu mají až 50 % návštěv z mobilního zařízení.

Další velkou výhodou, kterou nelze odepřít responzivním webům je pozitivní vliv na SEO. Například Google v dnešní době již upřednostňuje ve vyhledávání webové stránky, které mají responzivní design. Jiné stránky bez responzivního grafického designu jsou tak penalizovány a mají horší pozici ve výsledcích vyhledávačů.

Pokud využíváte na svých stránkách emailový marketing. Lidé čím dál častěji přijímají e-maily na mobilu nebo tabletu. Když je zaujme Váš email a prokliknou se na Vaše stránky, měli by vypadat pěkně a přizpůsobit se danému zařízení.

 

Nevýhody responzivního webdesignu

Mnoho nevýhod u responzivního designu nenajdete, ale i tak je tu pár maličkostí. První nevýhodou je, že se stránky můžou o malinko déle načítat, kvůli vyššímu počtu dat, které je potřeba načíst.

Druhou a za nás i poslední nevýhodou je vyšší cena realizace. A proč je tedy cena odlišná? Vytvoření responzivního webového designu je časově náročné. Grafik musí zpracovat, jak bude stránka vizuálně vypadat na počítači, notebooku, tabletu a telefonu. To znamená připravit čtyři různé designy. Programátor má pak také objemnější práci. S tím se pojí mimo jiné náročnější testování a optimalizace.