Která klíčová slova hledá průměrný Čech? Analýza vyhledávání klíčových slov v ČR

15.06.2021

Google vs. Seznam.cz

Nástroj Marketing Miner umožnil analýzu nejvyhledávanějších klíčových slov v České republice. Přičemž pro většinu hledaných slov a výrazů uživatelé použili Google (75,83 %), Seznam.cz preferovalo 24,17 %.

podíl vyhledáváčů

Podle odhadů Marketing Miner podíl vyhledávání s použitím Google za průměrný měsíc v roce 2019 činí 803 846 770. Jinými slovy Češi vygooglují přibližně 800 milionů až 1 miliardu dotazů měsíčně, z čehož vyplývá, že každý aktivní internetový uživatel v Česku, kterých je podle dat ČSÚ kolem 6,2 miliony obyvatel, zadává do Googlu 129 dotazů měsíčně. Je také zřejmé, že mladší skupina uživatelů bude měsíčně vytvářet větší objem než starší lidi.

Podle dat zveřejněných Seznamem se denně fulltextové hledání pohybuje mezi 7–10 mil. dotazů, vyjma dotazů, které generují roboti, uživatelé s Adblockem nebo ti, kdo pravidelně čistí cookies. Podle těchto údajů podíl Seznamu v České republice činí 20,7 – 27,27 % měsíčně a rovná se cca 210 – 300 milionům dotazů.

Při porovnání dvou vyhledávačů rozdělujících český trh zjistíme, že průměrný Čech zadává 129 dotazu na Google a 49 krát za měsíc používá Seznam.

dotazy do seznam a google

Co je klíčové slovo a proč řešíme jeho hledanost

Daný termín se nejčastěji používá v oblasti online marketingu a označuje dotazy uživatelů, kteří je zadávají do vyhledávače a dostávají na ně odpovědi.

Analýza klíčových slov pomáhá zjistit preference a záměry uživatelů, predikovat jejich chování při nakupování. Data o hledanosti jsou důležitou součástí každodenní práce SEO a PPC odborníků a mohou pomoci při:

  • Návrhu architektury webu (analýza hledanosti, hledané filtrace)
  • Přidání produktů do e-shopu či jejich uskladnění (nově vyhledávaný produkt)
  • Tvorbě a optimalizaci kampaně v pay per click
  • Realizaci návrhu na tvorbu nového obsahu apod.

 

Nejpopulárnější dotazy v ČR

Mezi nejhledanější klíčová slova pro Čechy na Googlu patří služby, které se zřejmě používají nejvíc, jmenovitě:

  • seznam.cz
  • youtube.com 
  • facebook.com
  • idos.cz. 

Seznam nejoblíbenějších mezi Čechy služby doplňují služby poskytnuté Googlem: 

  • Google překladač 
  • počasí
  • Google mapy.

Pro obyvatele ČR jsou také lákavé weby erotického zaměření.

 

graf

Podle počtu slov a jejich délky lze hledanost klíčových slov v ČR rozdělit do dvou skupin: dvouslovné a tříslovné výrazy. Přičemž dotazy skládající se ze dvou slov jsou nejpopulárnějšími mezi Čechy. Délka dotazu se nejčastěji pohybuje mezi 15–17 písmeny. Ačkoliv drtivá většina Čechů (kolem 90 %) preferuje krátké dotazy do 3 slov, chtějí od vyhledávače poměrně komplexní odpověď. Daná tendence spočívá i v orientaci vyhledávačů, které se v poslední době více zaměřuji na komplexnější odpověď na dotaz uživatele.

Long-tail

Podle SEO specialistů většinu hledanosti vytváří specifické dotazy s nízkou mírou popularity nebo long-tail, což potvrzují i data. Pouze 13 % celkového objemu tvoří prvních tisíc nejvyhledávanějších dotazů a prvních 10 000 jsou jenom 20 % od celkového počtu dotazů zadaných do vyhledávače.