Kreativní design produktových obalů

23.06.2022

Navrhnout originální obal produktu není vždy snadný úkol. Designer musí nejprve zohlednit všechny požadované vlastnosti obalu a na kreativu má omezený prostor. - Digitální agentura Lerstudio Hradec Králové, Pardubice, Brno, Praha

Designu produktových obalů se věnuje stále větší pozornost. To má jeden prostý a logický důvod, odlišit se od konkurence. Především u běžného spotřebního zboží je velká konkurence a nemáte moc příležitostí a prostoru zaujmout zákazníka. Šikovný designer obalů dokáže pomocí jednoduchého nápadu vyvolat u zákazníků ty správné emoce, které ovlivní jeho rozhodování při nákupu. 

 

Design obalu na potraviny

Speciálně u potravin je trendem ukázat, co se v obalu skrývá, a to pomocí fotek, realistických vizualizací nebo vytvořením průzoru, kterým zboží přímo vidíte. Poutavý a jedinečný obal může z obyčejného produktu udělat něco zajímavého a nevšedního. Tím získáte plusové body, které rozhodnou, jestli si zákazníci koupí produkt od Vás nebo od konkurence. 

Design produktových obalů

Obal je také silný marketingový nástroj. Díky zajímavému designu obalu může jindy běžný produkt sloužit jako dárek nebo suvenýr z výletu. Příkladem je unikátní plechový obal ve tvaru srdce s motivy českých památek, který jsme vytvořili pro čokoládovnu Carla.

Design obalu pro čokoladovnu Carla

 

Originální design etiket na lahve

Velice oblíbeným segmentem pro kreativní design jsou obaly na nápoje a jejich etikety. Ať už se jedná o lahve na víno, pivo či nealkoholické nápoje, designer zde má poměrně dost prostoru pro vytvoření obalu, který se odliší od konkurence a zaujme zákazníka. 

Nemusí se zde omezovat pouze na vzhled etikety, ale může si pohrát i se samotným tvarem, barvou nebo materiálem obalu. Samozřejmě za předpokladu, že má vhodné vlastnosti pro přepravu a skladování. Zároveň musíte počítat s tím, že náklady na obal s unikátním tvarem bývají obvykle vyšší, jelikož se jedná o zakázkovou výrobu.

Fichtel design etikety

Kreativa není všechno

Při navrhování obalu nestačí, aby byl originální jakýmkoli způsobem. Musíme vždy myslet na to, jak zapůsobí na cílové zákazníky. Abychom dokázali navrhnout kreativní, ale zároveň funkční obal, který bude produkty dobře prodávat, využíváme průzkumy spotřebitelského chování. Přečtěte si o tom článek: Jak se nám podařilo navrhnout obal, který zaujme 86% zákazníků.

S obalovým designem máme bohaté zkušenosti, neváhejte se na nás obrátit.