Jak se nám podařilo navrhnout obal, který zaujme 86 % zákazníků?

17.05.2022

Díky řadě průzkumů spotřebitelského chování od společnosti STEM/MARK a následující optimalizaci designu obalů pro našeho klienta čokoládovnu Carla, jsme dokázali navrhnout design, který se líbí 86 % respondentů z cílové skupiny. - Digitální agentura Lerstudio Hradec Králové, Pardubice, Brno, Praha

Rozhodnout se jestli udělat rebranding a dát produktovým obalům nový design je často hodně náročné a už vůbec, pokud se jedná o redesign celé značky. Jak obal změnit? Co tam přidat, nebo ubrat? Nebo je to celé špatně? No a je vůbec potřeba obal měnit, přinese mi to něco? To jsou časté otázky, které si klienti pokládají.

Nejdůležitější je myslet na to, že obal se Vám sice může líbit, ale líbí se taky Vašim zákazníkům? Pokud chcete, aby investované peníze měly smysl, je potřeba k rebrandingu přistupovat s rozvahou a své hypotézy podložit průzkumem.

 

Rebranding Carla čokolády

Pocity grafika a názory klienta musí jít stranou. Pokud chceme dosáhnout dobrých výsledků, je potřeba se opřít o fakta a ne pouze o názory jednotlivců. Často můžete narazit na to, že Vaše představa se liší od reality. Jak to ale zjistit?

Nejlepším nástrojem je průzkum spotřebitelského chování. Kdo jiný by měl lépe vědět, jestli se bude nový obal líbit nebo ne než vaši zákazníci. Proto jsme při rebrandingu pro našeho dlouholetého klienta čokoládovnu Carla spolupracovali s agenturou STEM/MARK, která pro nás provedla řadu průzkumů. Ty nám pomohli ukázat, jakou cestou se vydat.

Hlavním cílem průzkumů bylo zjistit jak a podle čeho si spotřebitelé vybírají čokoládové výrobky, jak si stojí značka v porovnání s konkurencí a hlavně, jak cílová skupina reaguje na změny.

Ze získaných dat jsme zjistili například to, že návrh designu, který splňoval všechny moderní trendy, včetně zahraničních, naprosto selhal a celé řešení musí být více konzervativní. Nebáli jsme se sáhnout na stavební kámen každé značky – logo. U něj se ukázalo, že to současné se líbí a nemá smysl ho měnit.

 

Čeho jsme dosáhli?

Díky řadě průzkumů a optimalizaci designu jsme dokázali navrhnout design obalů, který se líbí 86 % respondentů z cílové skupiny. V průběhu 2 let navíc vzrostla podpořená znalost značky téměř o 16 procent. Velkou mírou k tomu přispěla také práce se sociálními sítěmi.

 

Slovo account managera projektu

„Jsem rád, že díky průzkumům máme argumenty, které potvrdí naše návrhy. Klient má pak 100% důvěru v naši práci a nebojí se velkých změn pokud dopředu ví, že je zákazník příjme.“

 

Více o rebrandingu čokoládovny Carla

A kdy uvidíme finální obal v obchodech?

Aktuálně zpracováváme tisková data a vše připravujeme pro výrobu. Věříme, že první výsledky naší práce budou na pultech obchodů ještě letos.