Co je to SEO a proč je dobré ho mít?

06.06.2019

Co SEO znamená

Zkratka SEO je z anglického Search Engine Optimization a v překladu znamená optimalizace pro vyhledávače, jako jsou Seznam.cz, Google, ale i Facebook, Twitter, YouTube a jiné. Pokud Vám není zcela jasné, k čemu je SEO dobré, čtěte dál.

Jedná se o pracovní postup vytváření a upravování webových stránek tak, aby jejich výsledná forma a obsah byli vhodné pro zpracování v internetových prohlížečích. To vám zajistí lepší pozici ve výsledcích vyhledávání a tím pádem vyšší návštěvnost webových stránek. Jednotlivé vyhledávače pomocí vyhledávacího algoritmu, který je nastaven dle interních pravidel daných stránek, hodnotí relevantnost webových stránek. Každý prohlížeč/vyhledávač si tuto funkci střeží a upravuje, protože ji lze použít jak ve prospěch návštěvníka, tak ve prospěch majitele stránek (správce).

Jednoduše řečeno jde o proces, který ovlivňuje viditelnost webové stránky ve výsledcích internetového vyhledávače. Pokud je naše webová stránka hodně vysoko ve výsledcích vyhledávání, máme šanci, že naši stránku navštíví více lidí, než stránky, které jsou ve výsledcích pod námi.

 

Jak nastavit základní SEO na stránkách?

Nejdůležitější jsou klíčová slova, na ty by se měla zaměřit naše webová stránka a ta by se také měla zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. Není dobré web přeplácat pouze klíčovými slovy a uměle jich tak do textu dostat co nejvíce. Mělo by jich být přiměřené množství, nebo třeba jen jedno nejdůležitější.

URL adresa je další z důležitých prvků. Měla by vypadat jednoduše hezky a říkat nám to nejdůležitější. Příklad takové URL adresy je: https://lerstudio.cz/reference. Víte kdo, víte co, víte o čem.

Jako další je dobré nastavit srozumitelný titulek stránky (meta Title), což je jednoduše to, na co uživatelé budou klikat ve vyhledávači. Měl by obsahovat nejdůležitější klíčová slova a v ideálním případě mít do 55 znaků. Nezapomeňte také na název Vašich stránek.

Na to navazuje popisek stránky (meta description) ve zdrojovém kódu (někdy označován jako SEO popisek). Měl by obsahovat klíčová slova, ale hlavně, měl by mít „marketingový styl“ a prodat tak sám sebe. Lidé díky tomuto popisku musí chtít kliknout zrovna na odkaz našich webových stránek. Ideální rozsah je 140 až 155 znaků.

Ukázka

Title: Prodej dřeva a stavebního materiálu | Dřevo Novák
Description: Prodáváme kvalitní stavební a topné dřevo. Smrkové, dubové, lipové a za rozumné ceny. Doprava zdarma po ČR.

Další důležitou částí je strukturovaný text naší webové stránky, hlavně tedy jeho obsah. To je text, který je obsažený na webových stránkách a slouží jako informace pro navštěvníky. Obsah musí být srozumitelný a musí ho být přiměřené množství, aby se webové stránky zobrazovaly na předních pozicích ve vyhledávačích. Ale nenechte se zmást, texty píšete pořád pro uživatele, ne pro vyhledávače. Na to je tedy důležité myslet při jejich vytváření. Text musí být unikátní, kopírování z jiných stránek se silně nedoporučuje.

 

Co mohu očekávat, pokud mám dobré SEO?

Hlavním benefitem je lepší rating stránek pro vyhledávače. Ty Vás pak budou zobrazovat častěji a výše ve výsledcích. S tím se pojí vyšší návštěvnost a případná konverze. SEO je ale jenom začátek. Je potřeba se stránkami pracovat a využívat další online nástroje. Ale o tom jindy.