Designu produktových obalů se věnuje stále větší pozornost. To má jeden prostý a logický důvod, odlišit se od konkurence. Především u běžného spotřebního zboží je velká konkurence a nemáte moc příležitostí a prostoru zaujmout zákazníka. Šikovný designer obalů dokáže pomocí jednoduchého nápadu vyvolat u zákazníků ty správné emoce, které ovlivní jeho rozhodování při nákupu.
Design obalu na potraviny
Speciálně u potravin je trendem ukázat, co se v obalu skrývá, a to pomocí fotek, realistických vizualizací nebo vytvořením průzoru, kterým zboží přímo vidíte. Poutavý a jedinečný obal může z obyčejného produktu udělat něco zajímavého a nevšedního. Tím získáte plusové body, které rozhodnou, jestli si zákazníci koupí produkt od Vás nebo od konkurence.
Obal je také silný marketingový nástroj. Díky zajímavému designu obalu může jindy běžný produkt sloužit jako dárek nebo suvenýr z výletu. Příkladem je unikátní plechový obal ve tvaru srdce s motivy českých památek, který jsme vytvořili pro čokoládovnu Carla.
Originální design etiket na lahve
Velice oblíbeným segmentem pro kreativní design jsou obaly na nápoje a jejich etikety. Ať už se jedná o lahve na víno, pivo či nealkoholické nápoje, designer zde má poměrně dost prostoru pro vytvoření obalu, který se odliší od konkurence a zaujme zákazníka.
Nemusí se zde omezovat pouze na vzhled etikety, ale může si pohrát i se samotným tvarem, barvou nebo materiálem obalu. Samozřejmě za předpokladu, že má vhodné vlastnosti pro přepravu a skladování. Zároveň musíte počítat s tím, že náklady na obal s unikátním tvarem bývají obvykle vyšší, jelikož se jedná o zakázkovou výrobu.
Kreativa není všechno
Při navrhování obalu nestačí, aby byl originální jakýmkoli způsobem. Musíme vždy myslet na to, jak zapůsobí na cílové zákazníky. Abychom dokázali navrhnout kreativní, ale zároveň funkční obal, který bude produkty dobře prodávat, využíváme průzkumy spotřebitelského chování. Přečtěte si o tom článek: Jak se nám podařilo navrhnout obal, který zaujme 86% zákazníků.