Co je to SEO a proč je dobré ho mít?

2018-02-20 10:33:01 - LER studio

Slyšeli jste již někdy tuto zkratku a víte, co vlastně znamená? Pojďme si přiblížit jednu z nejdůležitějších částí, která by neměla chybět žádným webovým stránkám.

zpět na výpis

 

Co znamená SEO

Zkratka SEO je z anglického Search Engine Optimization a v překladu znamená optimalizace pro vyhledávače, jako jsou Seznam.cz, Google, ale i Facebook, Twitter, YouTube a jiné. Pokud Vám není zcela jasné, k čemu je SEO dobré, čtěte dál.

 

Jedná se o pracovní postup vytváření a upravování webových stránek tak, aby jejich výsledná forma a obsah byli vhodné pro zpracování v internetových prohlížečích. To vám zajistí lepší pozici ve výsledcích vyhledávání a tím pádem vyšší návštěvnost webových stránek. Jednotlivé vyhledávače pomocí vyhledávacího algoritmu, který je nastaven dle interních pravidel daných stránek, hodnotí relevantnost webových stránek. Každý prohlížeč/vyhledávač si tuto funkci střeží a upravuje, protože ji lze použít jak ve prospěch návštěvníka, tak ve prospěch majitele stránek (správce).

 

Jednoduše řečeno jde o proces, který ovlivňuje viditelnost webové stránky ve výsledcích internetového vyhledávače. Pokud je naše webová stránka hodně vysoko ve výsledcích vyhledávání, máme šanci, že naši stránku navštíví více lidí, než stránky, které jsou ve výsledcích pod námi.

 

Jak si nastavit základní SEO na stránkách?

Nejdůležitější jsou klíčová slova, na ty by se měla zaměřit naše webová stránka a ta by se také měla zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. Není dobré web přeplácat pouze klíčovými slovy a uměle jich tak do textu dostat co nejvíce. Mělo by jich být přiměřené množství, nebo třeba jen jedno nejdůležitější.

 

URL adresa je další z důležitých prvků. Měla by vypadat jednoduše hezky a říkat nám to nejdůležitější. Příklad takové URL adres: https://lerstudio.cz/about. Víte kdo, víte co, víte o čem.

 

Jako další je dobré nastavit srozumitelný titulek stránky, což je jednoduše to, na co uživatelé budou klikat ve vyhledávači. Měl by samozřejmě obsahovat nejdůležitější klíčová slova a v ideálním případě mít kolem 60 znaků. Na to navazuje popisek stránky ve zdrojovém kódu (někdy označován jako SEO popisek), může obsahovat klíčová slova, ale hlavně, měl by mít „marketingový styl“ a prodat tak sám sebe. Lidé díky tomuto popisku musí chtít kliknout zrovna na odkaz našich webových stránek. Ideální rozsah cca 150 znaků.

 

Další důležitou částí je strukturovaný text naší webové stránky, hlavně tedy jeho obsah. To je text, který je obsažený na webových stránkách a slouží jako informace pro navštěvníky. Obsah musí být srozumitelný a musí ho být přiměřené množství, aby se webové stránky zobrazovaly na předních pozicích ve vyhledávačích. Ale nenechte se zmást, texty píšete pořád pro uživatele, ne pro vyhledávače. Na to je tedy důležité myslet při jejich vytváření. Text musí být unikátní, kopírování z jiných stránek se silně nedoporučuje.

 

Shrneme-li to, tak správné SEO by mělo obsahovat: