7 Důvodů, proč mít kvalitní webové stránky

21.10.2020

Rizika nekvalitních webových stránek - Digitální agentura Lerstudio Hradec Králové, Pardubice, Brno, Praha

„Takto to děláme už desítky let“ výmluva, která u webových stránek rozhodně neplatí. On-line prezentace je pro firmy v dnešní době tak důležitá, že firmy jsou ochotny měnit a modernizovat jejich webový profil tak často, jak to jen jde.

Rozhoupat se ale k předělání webových stránek, nebo k vytvoření zbrusu nových, není nejlehčí rozhodnutí. Proto jsme připravili článek věnovaný této problematice, který Vám, doufáme, dá další pohled na Vaši situaci.

1) první dojem

Když zákazník poprvé zavítá na Vaše webové stránky, máte skvělou příležitost se mu jako firma poprvé představit. O tom, jak na něj ale zapůsobíte, rozhodují první milisekundy návštěvy. Podle studie trvá přesně 50 milisekund (0.05 vteřiny) než se rozhodne, zda se mu webová stránka zamlouvá nebo ne. Právě prvních několik momentů jsou tak nesmírně důležité. Rozhodují totiž, zda se z pouhého návštěvníka stránky stane Váš zákazník.

Vzhled Vaší stránky vytváří názor na značku. Dokonce až 57 % internetových uživatelů NEdoporučí firmu pouze na základě atraktivnosti webové stránky. Víme, že se říká „nesuď knihu podle obalu“. Právě toto u webových stránek neplatí. Žijeme ve 21. století, dnes jsme doslova jedno kliknutí od ztráty zákazníka. Proto to, jaký první dojem si lidé vytvoří, je nesmírně důležité, protože rozhodne o tom, jestli zůstanou na stránce, nebo přejdou ke konkurenci.

Co s tím ale udělat?

Nejlepším, ale také jediným způsobem, jak zlepšit první názor na Vaši stránku a odstranit unáhlené opuštění webu, je upravit design a texty Vaší webové prezentace.

Pokud si chcete být jistí, že nový redesign webu se vyhne problémům této 50 milisekundové statistiky, můžete nás zdarma zkontaktovat. Propojíme Vás s webovým profesionálem, který Vám zaručeně poradí, co s webem udělat.

2) Mobilní verze

„Mobile first“ je způsob, kterým by se v dnešní době měla připravovat velká většina webových provedení, protože největší podíl návštěvnosti je právě z mobilních zařízení. K druhé polovině roku 2018 to bylo dokonce 63 % nákupů, které byly provedeny z mobilní verze webové stránky. Pokud se na tyto obrazovky nepřipravíte, unikne Vám obrovská část trhu.

Vyzkoušejte si otevřít Vaše webové stránky na mobilu, ideálně pomocí nejpoužívanějších prohlížečů jako jsou Google Chrome, Safari, Microsoft Edge nebo Opera. Zkuste si stránku načíst a posuďte sami, zda je nejen jednoduché pro návštěvníka informace najít, ale i rychlé a intuitivní.


O kvalitní responzivní webovou stránku se postará Lerstudio z Hradce Králové


Podle oficiálních studií  8 z 10 lidí okamžitě opouští webové stránky, když se špatně zobrazují na jejich zařízení. To je příliš velké číslo, které riskujete, pokud Vaše webové stránky jsou pouze „oddálené“ na mobilních zařízení.

3) Výhoda pro vyhledávače

Při optimalizaci stránek se řeší klíčový termín, a tím je SEO (search engine optimization) - optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o metriku, která je upravována roboty, co webové stránky prochází a na základě lokality, obsahu webu, návštěvnosti a mnoho dalších dat se rozhoduje, kde umístí Vaši webovou stránku v pořadí výsledků vyhledávání. Čím kvalitnější a lepší stránka je, tím výše ji roboti zobrazují, proto je dobré upravit titulky, texty, obrázky a další obsah Vašeho webu.

Naopak, pokud je stránka neaktualizovaná, roboti pak nemají tendenci znovu procházet obsah Vašeho webu, který je delší dobu neměnný. Může tak docházet k propadům Vašich stránek ve výsledcích vyhledávače. Ten totiž začne upřednostňovat ty weby, které svůj obsah pravidelně aktualizují. Předpokládá totiž, že má takový web pro návštěvníky větší informační hodnotu.  Šance, že přijde návštěvník na Vaše stránky se pak razantně snižuje. Pokud je obtížné Vaši stránku nalézt nebo víte, že se zobrazuje hluboko ve výsledcích vyhledávače, je nejvyšší čas začít přemýšlet nad změnou webu, který Vás dosud brzdil ve viditelnosti na trhu.

4) Zákaznický servis

Návštěva webové stránka je pro lidi prvním stykem se značkou, to jak na ně zapůsobíte jim napoví, jak se k němu budete chovat i v případě, že by se stal Vaším zákazníkem. Proto je nesmírně důležité mít webovou stránku precizní a pro orientaci jednoduchou.

Představte si Vaši webovou stránku jako kolegu z oddělení pro zákaznický servis. Reprezentanta společnosti, který navazuje první kontakty s lidmi z celého světa. Samozřejmě, že Vám bude záležet na tom, jak se takový kolega oblékne, jak bude jednat a jestli opravdu dokáže Vašim budoucím zákazníkům pomoci. Stejně tak by Vám mělo záležet i na tom, jak se obléká Vaše webová stránka.

Stejně tak v reálném životě, pokud zavítáte do restaurace, která je špinavá, personál se k Vám chová velmi nepříjemně a jídlo za moc nestojí. Jak je velká pravděpodobnost, že pokud k Vám zavítá příbuzný, tak ho vezmete na oběd právě do této restaurace? Samozřejmě, že půjdete jinam. Obdobně to funguje na webu, kdy dokonce až 88 % on-line návštěvníku, se už na web nikdy nevrátí, pokud s webovou prezentací mělo špatnou zkušenost.

Zákaznický servis - Lerstudio Hradec Králové

5) Vytváří důvěru

Lidé obecně nevěří nekvalitním webům. Pokud uvidí Váš starý design a neaktualizovaná data, nebudou stránce věřit. Po zhlédnutí webu odejdou bez informací, kvůli komplikovanosti textů, odkazů nebo jiných příčin. Proto si na pohovor bereme košile, abychom působili tak, že nám lidé mohou věřit.

Představte si člověka, který se chystá k hromadné objednávce produktů. Je připravený utratit velký obnos firmy na produktech, které i Vy nabízíte. Pokud Vaše webové stránky nepůsobí důvěryhodně a kvalitně, raději větší objednávku podají na webu, kde mají větší jistotu. 

Správně vytvořená stránka je skvělou možností, jak ukázat Vaše produkty, benefity a prodejní argumenty. Můžete tam návštěvníkům ukázat, PROČ by měli věřit Vašemu webu oproti webům konkurence.

Což nás přivádí k následujícímu bodu…

6) konkurence_web_ikonka Konkurence má web kvalitní

Pokud už kvůli ničemu jinému, tak právě kvůli konkurenci je možná čas stránky trochu zkrášlit.

Chcete-li udržet krok s konkurencí v modernosti, kvalitě a atraktivnosti webu, je potřeba čas od času web zlepšit. Potřebujete nejen konkurenci dohnat, ale zároveň vystoupit z řad jednotvárných webových stránek. Vytvořit si vlastní unikátní stránku, která Vás bude prezentovat na on-line světě, který nikdy nebyl tak důležitý.

Design a kvalita webu je skvělá příležitost, jak se odlišit od Vašich „oborových protivníků“. Ve velké většině profesí a oborů nabízíte podobný produkt za podobnou cenu, Vy potřebujete něco, co Vás odliší a vystřelí na vrchol českého internetu.

7) sjednoceni_brandu Jednota značky

S Vaší značkou se lidé nesetkají jen na webu, ale možná viděli Vaše auto, reklamu on-line nebo kamennou prodejnu. Je naprosto zásadní mít sjednocené platformy, na kterých se s Vámi budoucí zákazníci setkají. Sami můžete vyzkoušet vyfotit Vaši prodejnu/reklamu nebo cokoliv, kde lidé mohou Vaši značku vidět. Dejte někomu posoudit, zda pozná, že webová stránka reprezentuje to, co je na fotografii. Pokud ne, tak je nejvyšší čas se zamyslet nad způsoby, jak by se Vaše značka dala více propojit se všemi platformami on-line i off-line.

Pokud Vaše stránka jednotná nebude, lidé budou přicházet a okamžitě opouštět Váš web. Propojením Vaší značky Vám pomůže je déle na webu udržet a více je seznámit s Vaší značkou. To povede k více konverzím, což povede k vyšším tržbám. Jen díky několika jednoduchým změnám.

Jak ještě dneska zvýšit kvalitu webu?

Zde je pár rad, jak si s webovou stránkou můžete pohrát.

Jak zlepšit kvalitu webu - Tvorba webových stránek Lerstudio

Zlepšit navigaci

Vytvořte si tzv. „Funnel“ - cestu, kterou uživatel musí projít, aby učinil cíl, který mu předem připravíte.
Zkuste mu cestu co nejvíce zjednodušit.
Upravte texty a tlačítka tak, aby pokaždé návštěvník věděl, co má udělat

Responzivní design

Upravte design webové stránky tak, aby se kvalitně a přehledně zobrazovala na všech možných zařízení, v různých velikostech a prohlížečů.
Mobilní, tabletová nebo počítačová verze by neměla vytvářet žádné překážky.

Sjednotit styl značky

Jak už jsme výše zmínili, jednota značky je nezbytná. Vytvořte si grafický manuál, upravte logo, barvy webu, fonty, texty, zkrátka všechno, co můžete, aby značka působila stejně nejen v prodejně a na billboardu, ale i na webu.

Vizualizace informací

Zapojte grafické prvky do předávání informací. Je až 10x pravděpodobnější, že si uživatel přehraje video, než aby si přečetl odstavec.
Pokud chcete uspět na trhu, musíte vytvořit balanc mezi textem a obrázky na webu, k tomu může skvěle sloužit způsob tzv. “Infografiky” 

Dobré texty

Samotná hodnota informací je klíčová, stejně tak jako styl, ve kterém jsou texty napsané. Připravte si prodejní texty, které budou čtivé, jednoduché na pochopení a hlavně vedoucí čtenáře k Vašemu cíli

CTA (výzva k akci) tlačítko

Nezapomeňte na sílu tlačítek a výzev k akci. Po předání informací je nutné klientovi dát možnost rovnou učinit nákup, odeslat formulář, přihlásit se k odběru nebo cokoliv, co zrovna po klientovi potřebujete.
 

Rychlost webu

Zkontrolujte si, jak rychle se Váš web načítá Pokud se web načítá více jak pár sekund, je potřeba zasáhnout trochu do velikosti fotek a celkově obsahu webu, tak, aby nestál překážkou. Téměř polovina lidí očekává, že stránka se jim bude načítat méně než  2 vteřiny.

Potřebujete poradit? LerStudio tu je od toho

Napište nám a domluvte si konzultaci zdarma.

Kontaktujte nás
 

Nezávazně si spočítejte cenový odhad pro vytvoření kvalitní webové stránky.

Webová kalkulačka